امام جمعه کوهرنگ:

قیام15خردادنقطه عطف در تاریخ بشریت بود

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در جمع عاشقان روح الله شهرستان کوهرنگ، گفت: امام راحل دریچه‌ای نو به روی همه ملت‌های جهان گشود و همه ایسم ها را به چالش کشید.
کد خبر: ۸۸۶۹۸۴۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم یادبود قیام 15 خرداد و ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان کوهرنگ برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین طباطبایی، در این مراسم ضمن تجلیل از مقام شامخ و الهی حضرت امام خمینی(ره) به تبیین بخشی از اندیشه‌های ناب و آسمانی آن پیر روشن ضمیر پرداخت.

وی، قیام 15 خرداد و نقش بی‌بدیل امام خمینی(ره) را در آن ‌نه تنها نقطه عطفی در تاریخ ایران؛ بلکه نقطه عطف تاریخ بشریت دانست و اظهار کرد: امام راحل دریچه‌ای نو به روی همه ملت‌های جهان گشود و حکومت اسلامی با محوریت دین را گفتمانی قوی و بی‌همتا برای مدیریت جوامع بشری مطرح کرد، که همه ایسم‌ها و مکاتب غربی و شرقی را به چالش کشید.

امام جمعه کوهرنگ، تصریح کرد: به دنبال انتشار خبر دستگیری امام خمینی (ره) در پانزدهم خرداد سال 1342 توسط عوامل رژیم ستمشاهی پهلوی در شهر مقدس قم، تظاهرات و قیام مردمی در شهرهای قم و تهران و نقاط مختلف کشور به راه افتاد، که بر اثر تیراندازی مأموران رژیم، تعداد زیادی از مردم شهید و زخمی شدند.

وی، گفت: از این روز به عنوان سرآغاز نهضت و انقلاب اسلامی مردم ایران یاد می‌شود، حضرت امام خمینی (ره) هم 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.

ارسال نظرات