حجت الاسلام خالدی؛

پانزدهم خرداد، نقطه عطفی در تاریخ معاصر است

حجت الاسلام خالدی با تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد گفت: پانزدهم خرداد، نقطه عطفی در تاریخ معاصر است .
کد خبر: ۸۸۶۹۸۹۶
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛مراسم گرامیداشت سالگرد ۱۵خرداد سال۴۲درمسجدامام حسن مجتبی(علیه السلام)شهر مال خلیفه برگزار شد.

دراین مراسم حجت الاسلام خالدی افزود: ۱۵خرداد پیوند معنوی و عظیم مردم کشور و تجسّمی از تاریخ اسلام و درجه ای است برای سنجش فداکاری و از خودگذشتگی انسان هایی که به دنبال آرمان الهی حرکت می کنند.

وی ادامه داد:پانزده خرداد، روز قیام خونین مردم جان بر کفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند.

حجت الاسلام خالدی گفت: در سحرگاه پانزدهم خرداد سال 1342،دژخیمان رژیم ستم شاهی به خانه امام خمینی (ره) یورش بردند و امام راحل را که به مناسبت عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه، در سخنان کوبنده ای، از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او پرده برداشته بود، دستگیر و دور از چشم مردم، به زندانی در تهران منتقل کردند.

وی ادامه داد: هنوز چند ساعتی از این حادثه نگذشته بود که خیابان های شهر قم، زیر پای مردان و زنان انقلابی ـ در اعتراض به رژیم شاه و حمایت از رهبرشان فریاد برآورده بودند ـ به لرزه در آمد.

حجت الاسلام خالدی افزود: این صحنه، در آن روز در تهران و چند شهر دیگر نیز به وجود آمد و بدین ترتیب، مردم ایران با این قیام گسترده، نشان دادند که خواستار برقراری حکومت اسلامی و پایان دادن به رژیم ستم شاهی هستند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، مداحی و اقامه جماعت نماز ظهر وعصر از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات