حجت الاسلام کریم پور:

قرآن قلب ماه رمضان است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری، گفت: قرآن، شیوه و سبک زندگی صحیح و الهی را به انسانها آموزش می دهد.
کد خبر: ۸۸۷۰۱۱۸
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محفل انس با قرآن در نماز خانه ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان برگزارشد .

حجت الاسلام سید مهران کریم پور ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضران در این محفل نورانی، ماه مبارک رمضان را ماه تولّد قرآن کریم دانست و گفت: ماه ضیافت الهی، بهترین فرصت برای اُنس بیشتر با کلام وحی می باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به حدیث امام باقر(علیه السلام ) "لِكُلِّ شی‏ءٍ رَبیعٌ و رَبیعُ القُرآنِ شَهرُ رَمَضان"، تصریح کرد: بر اساس این حدیث شریف از امام پنجم شیعیان، برای هر چیز بهاری است و بهار قرآن ماه رمضان است.

کریم پور، با تأکید بر شناخت و بهره برداری فکری و عملی از آیات شریفه قرآن مجید، گفت: این کتاب آسمانی، شیوه و سبک زندگی صحیح و الهی را به انسانها آموزش می دهد.

وی، ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماهی است كه در شب قدر آن، آیات نورانی قرآن کریم بر قلب پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله و سلم) نازل شد و رسول مکرم اسلام همه ی قرآن را از امین وحی فرا گرفت و قرآن از لوح محفوظ بر قلب وسیع و نورانی خاتم پیامبران منعكس شد.

حجت الاسلام کریم پور، راه های معنوی بهره مندی بیشتر از ماه مبارک رمضان را یادآور شد و با تأکید بر دعا، مناجات، تلاوت آیات نورانی قرآن کریم،‌ انفاق و اطعام نیازمندان، گفت: باید در پرتو آثار پربركت روزه خالص و عبادت‏ها و دعاهای همراه آن، رابطه خود را با قرآن نزدیك‏تر كنیم و تصمیم بگیریم كه ارتباط ما با قرآن همواره استوارتر و محكم‏تر شود.

وی، قرآن کریم را روح و قلب ماه رمضان دانست و افزود: بدون این قلب و ضربان آن، جوهره و اصل حقیقت در رگ‏های حیات معنوی مهمانان ضیافت الهی به جریان نمی‏افتد.

قرآن بهار دل‏ها، و ماه رمضان، بهار قرآن است، چنان كه امام باقر(ع) فرمود: «لِكُلِّ شی‏ءٍ رَبیعٌ و رَبیعُ القُرآنِ شَهرُ رَمَضان؛ برای هر چیز بهاری است، و بهار قرآن ماه رمضان است.»

ارسال نظرات