در کارکاه تجربه نگاری مطرح شد:

میرزاد: تجربه نگاری باعث تخصصی تر شدن مطالعه در افراد می شود

مسئول دانش و پژوهش سپاه استان در جمع مسئولین بسیج دانشجویی با بیان اینکه تجربه نگاری موجب رشد علمی افراد می شود،گفت: این کار موجب تخصصی تر شدن مطالعه در افراد می شود.
کد خبر: ۸۸۷۰۱۶۷
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل ازابصارخبر، کارگاه اندیشه ورزی تجربه نگاری با حضور قاسم میرزاد مسئول دانش و پژوهش سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل و مسئولین بسیج دانشجویی در سالن جلسات ناحیه بسیج دانشجویی استان برگزار شد.

مسئول دانش و پژوهش سپاه استان در این کارگاه ضمن تبیین اهمیت تجربه نگاری به بیان جایگاه دانش تجربه نگاری در موفقیت های روز افزون مؤسسات و نهادهای دولتی و خصوصی در سراسر دنیا پرداخت و گفت: امروزه در کشور ما نیز استفاده از دانش تجربه نگاری بعنوان ابزار پیشرفت جهت پاسداری بهتر از ارزشهای انقلاب و دستاوردهای آن مورد توجه قرار گرفته است.

میرزاد شرایط تحصیل در ایران را یادآور شد و گفت:امروز پیشوند جهاد به علم، دانش را از بار معنوی بسیار بالایی برخوردار کرده بطوریکه امروز جهاد علمی از جمله های جهادهای معنوی برای پیشبرد کشور محسوب می شود.

وی ایجاد انگیزه و وقت گزاری برای مطالعه هدفمند را نوعی از جهاد علمی توصیف کرد و گفت: این نوع مطالعه علاوه بر برخورداری از اجر معنوی خاص خود برای مطالعه کننده باعث رشد سازمانی و در کل عاملی برای پشرفت کشور می شود.

مسئول دانش و پژوهش سپاه استان در ادامه سخنان خود راهبردهای اساسی تعالی بسیج را یادآور شد و گفت: ایجاد محیطی پرجاذبه، امن و عالمانه جهت شکوفایی استعدادها و پرورش خلاقیت های نوشکفته از جمله راهبردهای تعالی بسیج در بخش تجربه اندوزی و دانش افزایی است.

وی از تجربه نگاری بعنوان اینده نگری نام برد و گفت:تجربه نگاری علاوه بر اینکه باعث ترقی و پیشرفت فرد تجربه نگار می شود، خاطرنشان کرد: نگارش تجربه برای فرد باعث ایجاد انگیزه جهت مطالعه و پژوهش می کند.

میرزاد از تجربه نگاری بعنوان مقدماتی ترین کار یک فرد جهت تعالی و پیشرفت نام برد و گفت، نگارش تجربه های شکست خورده وکم اهمیت نیز باعث رشد خود انسان می شود.

مسئول دانش و پژوهش سپاه استان از تصویرسازی برای آینده نگری، ایاد قدرت تفکر و اندیشیدن که منجر به ایجاد حرکت علمی در جامعه می شود را از جمله فلسفه های تشکیل دانش و پژوهش در بسیج عنوان کرد و گفت: نوشتن تجربه هرچند کوچک و کم اهمیت باعث تقویت قدرت تفکر و سرآغازی برای مطالعه بیشتر و تخصصی تر افزاد در سطوح مختلف می شود.

میرزاد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اهمیت تدبر در مطالعه را یادآور شد و گفت: تأکید بر ایجاد هیأت های اندیشه ورز نیز به خاطر تدبر بیشتر در مطالعه های تخصصی افراد است که تولید دانش و ایجاد راهکار های سازنده جهت حل مشکلات پیش رو را نیز شامل می شود.

وی از نیاز سنجی، ایجاد کانون های اندیشه ورز، تحقیق و پژوهش، تجرب نگاری، تبادل و انتشار دانش و یادگیری سازمانی بعنوان مهمترین مأموریت های دانش و پژوهش بسیج نام برد و گفت: ایجاد راهکارهای سازنده برای حل مشکلات جامعه از جمله خروجی های این طرح است.

مسئول دانش و پژوهش سپاه استان در پایان سخنان خود از مسئولین بسیج دانشجویی خواست تا با تدوین تجربه های خود در طول مدت تصدی مسئولیت و انتقال آن به مسئول ان بعدی زمینه های رشد و تعالی خود، دیگران و اهداف سازمانی را فراهم کنند.

ارسال نظرات