کمبود منابع و امکانات در هنرستان‌های مازندران

نماینده عالی استاندار در شورای آموزش و پرورش مازندران گفت: یکی از مباحث چالشی آموزش و پرورش مازندران کمبود منابع و امکانات برای هنرستان‌های سطح استان است.
کد خبر: ۸۸۷۰۴۴۵
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد نیکخو در جلسه آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: مدارس به هیچ عنوان اجازه دریافت شهریه در هنگام ثبت‌نام از دانش‌آموزان را نداشته و در صورت مشاهده برخورد می‌شود و در این زمینه با هیچ فردی تعارفی نداریم.

وی با بیان اینکه سیستم آموزش و پرورش براساس تمرکززدایی است و هیچ شهرستانی اجازه ندارد مستقل عمل کند، افزود: یکی از مباحث چالشی آموزش و پرورش مازندران کمبود منابع و امکانات برای هنرستان‌های سطح استان است.

نماینده عالی استاندار در شورای آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه سرعت هدایت تحصیلی به‌ویژه در بحث فنی و حرفه‌ای در سطح استان بالاتر از برنامه پنجم و ششم توسعه است، تصریح کرد: در بحث هدایت تحصیلی باید تا پایان برنامه ششم به 45 درصد در بحث فنی و حرفه‌ای و کار و دانش برسیم که در کل کشور این آمار در حال حاضر 34 درصد و در سطح استان 41.5 درصد است و این بدان معنا است که آموزش و پرورش مازندران در بحث هدایت تحصیلی به نسبت کشوری 7.5درصد جلوتر است.

این مسؤول با بیان اینکه هدایت دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌ها باید با فراهم کردن امکانات و منابع باشد، ادامه داد: برخی از شهرستان‌ها از زیرساخت مناسب بهره‌مند نیستند اما در بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌ها با سرعت هر چه بیشتر در حرکت هستند که نیاز است در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

نیکخو گفت: هدایت دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌ها بدون فراهم کردن زیرساخت لازم موجب فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزانی بدون داشتن حرفه لازم می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها