امام جمعه اشکذر:

حوادث تروریستی تهران نشان داد باید قدردان مدافعان حرم مبارز با گروه‌های تکفیری باشیم

حجت الاسلام محمدرضا طالبیان با بیان اینکه حادثه تروریستی هفته گذشته تهران نشان داد که باید قدر جوانان جان بر کفی که جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و در کشورهای اسلامی منطقه نظیر عراق و سوریه و تحت عنوان مدافعان حرم با این گروههای تکفیری مبارزه می کنند دانست.
کد خبر: ۸۸۷۰۶۰۶
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، خطیب نماز جمعه اشکذر ایام و لیالی قدر را بهترین روزها و شب های ماه مبارک رمضان دانست و از عموم مردم خواست تا با حضور در مراسم شب های احیا که در مساجد سراسر کشور برگزار می شود از برکات این شب های عزیز نهایت استفاده را ببرند.

حجت الاسلام طالبیان با محکومیت حادثه تروریستی هفته گذشته حرم حضرت امام و مجلس شورای اسلامی گفت: گروههای تروریستی در طول سالیان اخیر بارها تلاش کردند تا عملیات انتحاری خود در راستای ناامن جلوه دادن ایران انجام بدهند که هفته گذشته متاسفانه این جنایت را مرتکب شدند و تعداد ۱۴ نفر از هموطنان عزیز ما را در این حمله تروریستی به شهادت رساندند.

امام جمعه اشکذر با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر از شهدای ما شهدای ترور هستند اظهار داشت: در طول دوران انقلاب منافقین،مجاهدین خلق و گروههای مارکسیستی که دشمن این ملت بودند عملیات های زیادی را نظیر عملیات ترویستی شهدای هفت تیر و شهدای محراب انجام دادند تا اوج خباثت و دشمنی خود را با امنیت ،آزادی و نظام جمهوری اسلامی نشان دهند و در این مسیر از هیچ ضربه ای کوتاهی نکردند.

وی خطاب به جوانان امروز که حادثه تروریستی هفته گذشته حرم حضرت امام و مجلس شورای اسلامی را مشاهده کردند گفت: در سال های ۶۰ و ۶۱ هر چند روزی یک بار در مناطق مختلف کشور این عملیات های تروریستی انجام می شد و اگر عملیات فداکارانه امام خمینی ، ملت و نیروههای نظامی و انتظامی ما در اعدام آن گروههای تروریستی در اون دوران نبود چه بسا آن جنایت ها تا به امروز ادامه داشت و ما باید شاهد چنین حوادث تلخی می بودیم.

خطیب نماز جمعه اشکذر خاطر نشان کرد: متاسفانه عده ای در دوران انتخابات تبلیغات بر علیه فردی کردند که در حوادث سال ۶۰ و ۶۱ نقش داشته و خواستند با این نوع گفتار ضمن تخریب آن جناح سیاسی رای بیشتری برای کاندیدای مورد نظر خود جمع آوری کنند که البته این یک اشتباه بود که توسط این افراد صورت می گرفت چرا که نسل کسانی که در سال ۶۰ و ۶۱ دستگیر،محاکمه و اعدام شدند همان کسانی بودند که هفته گذشته در حرم امام خمینی و مجلس شورای اسلامی دست به عملیات تروریستی زدند.

حجت الاسلام محمدرضا طالبیان با بیان اینکه حادثه تروریستی هفته گذشته تهران نشان داد که باید قدر جوانان جان بر کفی که جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و در کشورهای اسلامی منطقه نظیر عراق و سوریه و تحت عنوان مدافعان حرم با این گروههای تکفیری مبارزه می کنند دانست چرا که این جوانان قوت قلبی برای رزمندگان و بسیجان این کشورههای اسلامی در مبارزه با گروههای سلفی و تکفیری خواهند بود .

وی تصریح کرد: متاسفانه عده ای در کشور هستند که مبارزه شهدا مدافعان حرم در کشورهای اسلامی منطقه را بر حسب انگیزههای حزبی و سیاسی و نه اینکه حقیقت را متوجه نشوند زیر سوال می برند ولی باید بدانند که اگر شهدا مدافع حرم در خارج از این مرزها نمی جنگیدند چه بس امروز قسمت های جنوبی کشور ما هم مرز با نیروههای سلفی و تکفیری داعش بود.

امام جمعه اشکذر به دیدار جمعی از دانشجویان با مقام معظم رهبری اشاره و گفت: یکی از موردی که معظم له در این دیدار به آن اشاره کردند سند ۲۰۳ یونسکو بود که با سیاست ،دین و نظام ما سازگار نیست و این فرمایش ایشان باید فصل الخطاب همه دولتمردان باشد تا بر خلاف آن عمل نکنند.

خطیب نماز جمعه اشکذر افزود: رهبر انقلاب در این دیدار از یک اصطلاح جدیدی سخن گفتند که مربوط به جنگ نظامی است و آن آتش به اختیار است که در میدان جنگ این اصطلاح زمانی به کار می رود که فرمانده جنگ اختیار خود را به سربازان تفویض کرده که هر کس در محدوه ای که هست طبق تخصص خود عمل نماید و این یعنی اینکه فرمانده جنگ قادر نیست تمام جوانب را تحت نظر داشته باشد.

حجت الاسلام طالبیان ادامه داد: این اصلاح آتش به اختیار نشان می دهد که معظم له از وضعیت فرهنگی کشور گله مند هستند و متولیان امور فرهنگی کشور در انجام رسالت کار خود موفق نبودند و نتیجه آن وضعیت نابه هنجاری است که امروزه در جامعه شاهد ان هستیم بنابراین به این نتیجه رسیدند که هر مسلمانی در هر جا که می بیند هجمه ای به فرهنگ،دین و اعتقاد وارد می شود باید طبق تخصص خود وارد عمل شود و اقدام کند.

ارسال نظرات