کمبود فضای آموزشی در نقطه صفر مرزی ایران و آذربایجان

متأسفانه کمبود فضاهای آموزشی به شدت شهر اصلاندوز را تهدید می‌کند و باید برای آن فکر اساسی شود.
کد خبر: ۸۸۷۰۹۱۰
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل ازارس تبار، امروزه امکانات مناسب آموزشی در شهرها و روستاها در بهبود فرایند تحصیلی دانش آموزان نقش بسزایی دارد که در صورت ناکافی بودن مشکل ساز خواهد شد.

مدرسه در تثبیت شخصیت دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان این مملکت و تقویت آن بسیار تاثیرگذار است و در راستای تقویت و کمک کردن به نهاد آموزش و پرورش نباید ذره‌ای کوتاهی کرد.

شهر مرزی اصلاندوز با توجه به ظرفیت های مذهبی و نیروی انسانی دارای پتانسیل های فراوانی است از این رو نیاز حیاتی است به این منطقه مرزی و محروم کشور توجه خاصی شود.

از تعداد 5 مدرسه موجود در سطح شهر اصلاندوز یکی مدرسه دو شیفته راهنمایی باهنر و ابتدایی مولوی است که به لحاظ قدیمی بودن فرسوده و کهنه شده بطوری که نور کافی و استاندارد هم در محیط سالن و کلاسهای درس وجود ندارد و این در فرایند یادگیری دانش آموزان مشکل ساز است.

اما نکته قابل تاسف این است که به علت کمبود فضای آموزشی در شهر اصلاندوز برخی مدارس به صورت دو شیفته فعالیت دارند که در جای خود می تواند موجب ترک تحصلی و افت تحصیلی دانش آموزان را در پی داشته باشد.

برای خروج از این کمبود فضای آموزشی باید راهکارها اندیشیده شود که بنظرم ساخت یک فضای آموزشی بیش از 10 کلاسه در شهر اصلاندوز تاحدودی از این مشکلات کاهش دهد.

اما با توجه به اینکه مشارکت در امر مدرسه سازی امری مهم و به دلیل تعلیم و تربیت در جامعه جایگاه ویژه ای دارد و باید خیران سعی کنند در شهری که مشکل فضای آموزشی دارد این امر را محقق سازند.

فرسودگی مدرسه سعادت روستای احمدلو و مدرسه توحید اسمعلی کندی یکی دیگر از مشکلات مهم آموزش و پرورش در بحث فضای آموزشی است که بنظر می رسد نگاه جدی تری به حل این مشکلات نمی شود و به حال خود رها شده است.

تصویر زیر مربوط به مدرسه توحید روستای اسمعلی کندی است که ادامه ساخت آن به حالت راکد درآمده در حالی که دانش آموزان در کانکس درس می خوانند و ساختمان قدیمی در کنار این مدرسه صحنه تاسف باری خلق کرده است.

اداره کل توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل باید در راستای محرومیت زدایی و کاهش مشکلات فضاهای آموزشی از جمله در این نقطه مرزی کشور گامهای موثری برای ساخت مدرسه بردارد و در این امر مهم تصمیمات جدی تری اتخاذ کنند.

اما روز گذشته شورای آموزش و پرورش اصلاندوز نیز در خصوص مسایل مهم آموزش و پرورش از جمله کمبود فضای آموزشی در شهر و برخی از روستاها با حضور بخشدار اصلاندوز تشکیل جلسه داد و اعضای جلسه بر پیگیری کمبود فضای آموزشی در منطقه تاکید کردند.

امیدواریم که هر چه زودتر دولت، خیران و سرمایه‌گذاران به کمک آموزش و پرورش اصلاندوز بشتابند، چرا که با مشکل کمبود فضاهای آموزشی مواجه هستند.

ارسال نظرات