رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان:

روزانه 42 کودک در هر پایگاه، سنجش سلامت خواهند شد

روزانه به طور متوسط طبق نوبت دهی های قبلی، 42 کودک در هر پایگاه، سنجش سلامت خواهند شد.
کد خبر: ۸۸۷۱۰۷۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: از 22 خرداد هشت اکیپ ثابت و سیار 18 هزار نفر متقاضی طرح سنجش نوآموزان را تا پایان شهریور پوشش خواهند داد.

سهیلا فریقی افزود: سال گذشته قریب 17 هزار و 600 نوآموز در طرح سنجش شرکت کردند.

وی اظهار داشت: پایگاه های سنجش سلامت در شهرهای زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره به طور ثابت و در سایر شهرها به طور سیار و بعد از ماه مبارک رمضان ارائه خدمات خواهند کرد.

فریقی تصریح کرد: روزانه به طور متوسط طبق نوبت دهی های قبلی، 42 کودک در هر پایگاه، سنجش سلامت خواهند شد.

وی با تشریح وجود مشکلات جسمی و روحی در برخی از کودکان، ابراز کرد: نرم های بین المللی در میزان معلولیت ذهنی یا جسمی کودکان با ایران و استان زنجان متفاوت نیست و آمارها نزدیک به هم است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان خاطرنشان کرد: بالاترین معلولیت در کشور با 2.3 درصد، مربوط به گروه کم توان ذهنی است و تشخیص به موقع می تواند در خیلی از زمان ها مانع از پیشرفت معلولیت شود.

فریقی با تاکید بر لزوم پذیرش نتایج مراکز سنجش توسط والدین، گفت: نتیجه خروجی این اکیپ ها محصول کار مشترک وزارت بهداشت و آموزش و پرورش است، بنابراین نباید برخی از والدین نگران اعلام نتیجه اشتباه از سوی این مراکز باشند.

وی اظهار کرد: کنترل وضعیت حسی نوآموزان از جمله حس بینایی، شنوایی، دید رنگ و سنجش آمادگی برای تحصیل از وظایف آموزش و پرورش در اجرای این طرح است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان ابراز کرد: 2هزار و 700 نوآموزی که زمستان سال گذشته در مرحله پیش دبستانی در طرح آزمایشی سنجش مداخله و سنجش پیش دبستانی شرکت کرده اند، دیگر نیازی به شرکت دوباره در طرح سنجش تابستانی ندارند.

ارسال نظرات