مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

نگهداری لاشه در سردخانه ویروس کریمه کنگو را از بین می‌برد

با نگهداری لاشه به مدت 24 ساعت در سردخانه، pH گوشت کاهش می‌یابد و ویروس کریمه کنگو به دلیل حساس بودن به pH اسیدی، از بین می‌رود.
کد خبر: ۸۸۷۱۲۱۰
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه شهروندان فقط گوشت‌ مورد تأیید دامپزشکی را خریداری کنند و مقابله با کریمه کنگو را جدی بگیرند، گفت: خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته، تاکنون در استان زنجان هیچ دامی به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا نشده و این به خاطر اقداماتی است که در سطح دامداری‌ها و کشتارگاه‌ها صورت گرفته است.

کرمی در ادامه افزود: البته این باعث نمی‌شود که مردم هشدارها را جدی نگیرند و این‌طور برداشت کنند که احتمال خطر رفع شده است.

این مسئول با اشاره به آموزش گسترده مردم و بهره‌برداران در مورد پیشگیری از شیوع تب کنگو، اظهار داشت: راه اندازی پیش سرد در کشتارگاه‌های صنعتی، آموزش سلاخان، قصابان و دامداران، سم‌پاشی در سطح دامداری‌ها و توزیع بروشور از اقدامات انجام شده برای پیشگیری از این بیماری در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه ویروس بیماری تب کریمه کنگو بین انسان و دام مشترک است و برای مقابله با شیوع به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارد، یادآور شد: شهروندان در چنین شرایطی مهم‌ترین مساله‌ای که باید رعایت کنند این است که گوشت موردنیاز خود را از واحدهای تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده با مهر دامپزشکی استفاده کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان مهمترین نشانه بیماری تب کریمه کنگو را تب عنوان کرد و گفت: دام‌های مبتلا به کریمه کنگو چند روزی دچار تب شده و بی‌اشتها می‌شوند. مدت زمانی که دام دچار تب می‌شود، زمان پخش ویروس است. این مدت گذرا بوده و در صورت درمان اصولی پس از چند روز بهبودی حاصل می‌شود.

ارسال نظرات