نماینده ولی فقیه در استان یزد:

ترویج مبانی قرآنی بهترین راهکار مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه انسان با داشتن قدرت تعقل و تفکر از ابتلا به باطل و گناه مصون می‌ماند، گفت: ترویج مبانی قرآنی بهترین راهکار مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۸۸۷۱۲۲۷
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با جمعی از متولیان اعتکاف رمضانیه یزد، با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌های تبلیغی و دینی باید بر پایه اصول و مستندات محکم باشد، اظهار داشت: همه ما باید آیه فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه این آیه درس زندگی است، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در این رابطه می‌فرمایند که این آیه دو موضوع مهم تفکر و تعقل را به ما دیکته و گوشزد می‌کند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: ما از این آیه سبک زندگی را می‌توانیم انتخاب کنیم که ابتدا در ارتباط با هر چیزی استماع به معنای فکر کردن داشته باشیم و بعد از آن بهترین‌ها را به وسیله تعقل انتخاب نماییم.

ناصری یزدی افزود: اگر این آیه به معنای واقعی در جامعه و به ویژه در بین جوانان جای خود را باز کند و ترویج شود، بسیاری از مشکلات و آسیب‌هایی که الان با آن مواجه هستیم برطرف می شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: در صورتی که جامعه ما تفکر و تعقل را به معنای واقعی کلمه داشته باشند و همانند دستور این آیه قرآن کریم عمل کنند، اگر بیش از هزار شبکه تلویزیونی و ماهواره‌ای هم جلوی افراد بگذاریم، آنها شبکه و برنامه‌ای را انتخاب می‌کنند که زمینه رشد و تعالیشان را فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: به این وسیله انسان قدرت لازم برای تشخیص خوبی از بدی در امور مختلف از جمله انتخاب دوست را به دست می‌آورد و تحت هیچ شرایطی به سمت بدی‌ها و ناپاکی‌هایی که سبب گمراهی وی می‌شود، نمی‌رود.

امام جمعه یزد یکی از خصوصیت‌هایی که خداوند به انسان نسبت داده را فرقان دانست و عنوان کرد: فرقان در قرآن کریم به معنای قدرت تمیز دادن حق از باطل بیان شده و در صورتی که انسان این قدرت را داشته باشد، می‌تواند خوبی‌ها و بدی‌ها را به درستی تشخیص دهد.

ناصری یزدی با بیان اینکه دشمن باطل را همانند حق در بین جامعه به ویژه جوانان جلوه می‌کند، ادامه داد: در جامعه امروز ما هم یکی از مشکلاتی که جوانان با آن روبرو هستند، همین است که نمی‌توانند حق را از باطل تشخیص دهند.

ارسال نظرات