تجمع بازاریان بیله سواری در گمرک جهت رفع ممنوعیت ورود کالای همراه مسافر

تعدادی از بازاریان بازارچه مرزی بیله سوار به منظور تحقق خواسته هایشان در خصوص ورود بار چمدانی و کالای همراه مسافر در گمرک این شهرستان تجمع کردند.
کد خبر: ۸۸۷۱۴۶۳
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبر گزاری بسیج از بیله سوار به نقل ازپایگاه خبری صبح مغان، بازاریان بازارچه مرزی واقع در گمرک بین الملی بیله سوار به منظور تحقق خواسته هایشان در خصوص ورود بار چمدانی و کالای همراه مسافر که چند ماهی است از سوی مسئولان ممنوع اعلام شده است به نشانه اعتراض دست از کار کشیده و خواسته خود را به مسئولان گمرک مطرح کردند.

بر این اساس مهمترین خواسته بازاریان از مسئولان این بود که اگر مصوبه حمل بار چمدانی برای مسافران لغو شده است پس چگونه است که در سایر گمرکات حمل بار چمدانی برای مسافران هنوز انجام میگیرد؟ در حالیکه در گمرک بیله سوار حمل بار چمدانی به اندازه سه کیلو که هشتاد دلار هم نمیشود، لغو شده است!

جمعی از بازاریان به این نکته تاکید کردند که مسئولان باید توجه داشته باشند این مردم نیاز مبرم به اجازه شما برای وارد کردن بارهای چمدانی دارند تا بازارچه شهر پویایی ونشاط از دست رفته خود را بدست آورد.

با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و تاکید مقام معظم رهبری به موضوع مبارزه با قاچاق مسئولان دولتی تصمیم گرفتند از ورود کالاهای خارجی به داخل کشور ممانعت کنند اما نکته ای که باید به ان توجه شود این است که منظور رهبری از قاچاق، ورود چند کیلو جنس نیست بلکه باید جلوی قاچاق کالاهای میلیاردی که به صورت کانتینر از مرزها وارد می شود وبه تولیدات داخلی ضربه میزند گرفته شود.

رهبری معظم میان دو نوع قاچاق کالا تمایز قائل می شوند و یکی از آن ها را «بلای بزرگ» کشور می نامند.

ایشان در این باره فرمودند:« مراد من از قاچاق، فلان کوله‌بَرِ ضعیفِ بلوچستانی نیست که می رود آن‌طرف یک چیزی را برمی دارد روی کول خودش می‌آورد این‌طرف؛ اینها که چیزی نیست، اینها اهمیتی ندارد؛ با آنها مبارزه هم نشود اشکالی ندارد.»اما نوع دوم قاچاق را قاچاق سازمان یافته معرفی کردند: «من قاچاق های سازمان‌یافته بزرگ را می گویم؛ ده‌ها کانتینر یا صدها کانتینر اجناس گوناگون قاچاق وارد کشور بشود؟ خب، باید برویم برخورد کنیم با اینها»

این نکته بسیار پر واضح است که چند کیلو باری که هر بازاری در بازارچه مرزی بیله سوار وارد می کند شامل قاچاق نیست و اهمیت چندانی در ضربه زدن به تولید داخلی ندارد.

هر چند استاندار اردبیل در دیدار اخیر خود با مردم شهر مرزی بیله سوار قول افزایش میزان کالای مسافر را داده بود اما نه تنها این امر محقق نشد بلکه در حال حاضر ورود کالای همراه مسافر نیز ممنوع اعلام شده است.

مجید خدابخش بهمن 95 در جمع مردم بیله سوار در خصوص خواسته جمعی از بازاریان که با دست نوشته های خود مشکلات خود را مطرح کرده بودند یادآور شد: یکسان سازی مقدار کالای همراه مسافر و به اصطلاح تجارت چمدانی گمرک بیله‌سوار با دیگر گمرکات کشور باید اجرایی شود.

با این تفاسیر با توجه به اینکه بیش از 1000 نفر از شهروندان بیله سواری از طریق این بازارچه امرار معاش می کنند شایسته است مسئولان جهت حمایت از قشر مستضعف این شهر تصمیمات جدی در خصوص رفع ممنوعیت ورود کالای همراه مسافر اتخاذ کنند.

ارسال نظرات