مراسم جشن ولادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) در سپاه حضرت عباس (ع) برگزار شد

مراسم جشن ولادت امام حسن (ع) با شرکت سربازان وظیفه سپاه حضرت عباس(ع) استان اربیل در حسینه ثارالله آن مکان برگزار گردید.
کد خبر: ۸۸۷۱۷۴۶
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

 
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در این مراسم حجت الاسلام سید اسماعیل احمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و آرزوی بهره مندی بندگان از ماه مبارک رمضان گفت: صلوات برمحمد آل محمد تسکین دهنده انسان در زمان گرفتاری بوده بطوری که اعتقادات همه مسلمانان در این ذکر گنجانده شده است.

وی به ارزش و منزلت صلوات اشاره کرد و افزود: کسی که شهادت بدهد خدایی جز خدایی یگانه نیست و اگر شهادت دهد که حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم رسول خداست، ده هزار حسنه برای او نوشته می شود.


 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: گفتن ذکر صلوات ، یعنی شهادت به یگانگی خداوند، رسالت پیامبر اکرم(ص) و همچنین امامت و ولایت امام علی(ع) بوده که با گفتن ذکر شریف و عجل فرجهم اعتقاد به فرج حضرت ولی عصر(عج) کامل می شود.

 

وی در خصوص ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ماه رمضان سرشار از برکت و رحمت الهی هست که نیمه این ماه با برکت مصادف شده با سالروز ولادت حضرت حسن بن علی (ع) و خداوند بندگانی را که با اخلاص تا این روز روزه دار باشند را به پرکت وجود نازنین آن حضرت ،مورد لطف و بخشش خود قرار می دهد.


 

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد : حداوند به کسانی در طول ماه رمضان به روزه داری و عبادت می پردازند وعده رهایی و آزادی از آتش جهنم را داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی در پایان سخنان خود جوانان را به الگو گیری از حُسن نیکوی امام حسن مجتبی (ع) شفارش کرد و افزود: یکی از بهترین اخلاق آن حضرت گذشت و وقار ایشان بود که اگر این اخلاق پسندیده در جامعه ودر بین جوانان رایج شود طبعاً جامعه ی سرشار از اخلاق و رفتاری خوش و با نشاطی را شاهد خواهیم بود.

مدیحه سرای در وصف امام حسن مجتبی (ع) و برپایی ضیافت افطاری ساده از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل: سعید زارع / عکاس: هاشم نباتی
 
 
 

ارسال نظرات