مدیر کل زندان استان اردبیل خبرداد:

محکومین جرائم غیر عمد در استان 630 و مشگین شهر91 نفرهستند

مدیر کل زندان استان اردبیل گفت: در حال حاضر 630 نفر در استان و 91 نفر در مشگین‌شهر به خاطر جرائم غیر عمد زندانی هستند که درجشن گلریزان سال گذشته نیز 280 نفر در استان و 43 نفر در مشگین‌شهر آزاد شدند.
کد خبر: ۸۸۷۱۸۵۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشکین به نقل ازپایگاه خبری تحلیلی سفیرمشکین، مراد فتحی مدیر کل زندان استان اردبیل در جشن گلریزان شهرستان مشگین‌شهر گفت: 630 نفر در استان اردبیل و 91 نفر در شهرستان مشگین‌شهر به خاطر جرائم غیر عمد و مالی در زندان هستند که برای آزادی این تعداد افراد جمعاً 920 میلیارد ريال در استان و 60 میلیارد ريال در این شهرستان نیاز است تا از زندان رهایی یابند.

وی تاکید کرد: در سال گذشته 280 نفر در سطح استان اردبیل با پرداخت 100 میلیارد ريال که 50 میلیارد ريال آن را شاکیان گذشت کرده بودند و در شهرستان مشگین‌شهر نیز 43 نفر با پرداخت 26 میلیارد ريال آزاد شده بودند.

جعفر رحیم نیا دادستان شهرستان مشگین‌شهر در جشن گلریزان شهرستان که به منظور آزاد سازی زندانیان جرائم مالی و غیر عمد برگزار شده بود گفت: این جشن به منظور کمک و حمایت از زندانیانی که از روی فقر و یا به صورت غیر عمدی دچار جرائم شده اند تشکیل شده است تا با کمک خیرین زمینه آزاد سازی آنان فراهم شود.

وی افزود: در این زندان افرادی وجود دارند که تنها برای کمتر از 10 میلیون ریال و یا 2 میلیون ریال زندانی شده است و این روزها چشم انتظار دستان خیرین هستند تا با کمک آن‌ها آزاد و به آغوش گرم خانواده باز گردند.

رحیم‌نیا با بیان اینکه در زندان سیستم طبقه بندی زندانیان وجود ندارد گفت: محکومین جزائم غیر عمد و یا مالی که با کمترین بدهی محکوم به زندان شده اکنون در کنار محکومین مواد مخدر و سارقین محکومیت خود را سپری می‌کنند که این امر نیز خطراتی به همراه دارد.

وی همچنین با بیان اینکه در مقابل جرائم امنیتی و جرائمی که موجبات سلب آرامش شهروندان را فراهم می‌کند به شدت ایستادگی شده است گفت: در نزاع دسته جمعی اخیر شهرستان مشگین‌شهر شبانه حکم جلب برهم زنندگان امنیت شهر صادر و شبانه مجرمین دستگیر شدند.

وی ادامه داد: صبح دیروز دو نفر از سران اصلی این نزاع دستگیر و دو نفر دیگر نیز هنوز تحت تعقیب هستند و در اسرع وقت دستگیر خواهند شد تا مجازات شوند.

به گزارش سفیر مشکین، در جشن گلریزان شهرستان مشگین‌شهر خیرین از پیر تا جوان با پرداخت حداقل کمک تا 100 میلیون ریال و یا پرداخت هزینه سفر حج خود برای آزادی زندانیان غیر عمد اختصاص دادند.

گفتنی است هزینه برگزاری مراسم جشن گلریزان شهرستان مشگین‌شهر نیز توسط مجموعه گردشگری پل معلق و مجتمع آبدرمانی آیقار پرداخت شده پول تا با جمع آوری کمک‌های نقدی از خیرین زمینه آزادی جرائم غیر عمد فراهم شود.

ارسال نظرات