استاد اخلاق در تیپ 36 انصارالمهدی(عج):

ماه رمضان نزد خدا بهترين ماه است و روزهايش بهترين روزها و شب هايش بهترين شب هاست

ماه رمضان نزد خدا بهترين ماه است و روزهايش بهترين روزها و شب هايش بهترين شب ها، و ساعاتش بهترين ساعات. در اين ماه شما به ميهماني خدا دعوت شده ايد.
کد خبر: ۸۸۷۲۰۶۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاد اخلاق در جلسه اخلاق با حضور کلیه کارکنان تیپ 36 انصارالمهدی(عج) برگزار شد، به یکی از مهمترین ویژگیهای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: اولين ويژگي و امتياز ماه مبارک رمضان، نزول قرآن کريم بر قلب نازنين پيامبر خدا(ص)براي نجات و هدايت انسان ها در اين ماه پربرکت است چنانکه خداي سبحان مي فرمايد:«ماه رمضان، ماهي است که قرآن به عنوان راهنمايي مردم و نشانه هاي هدايت و فرق ميان حق و باطل در آن نازل شده است.» (بقره/185) در آيه ديگر مي فرمايد:«ما قرآن را در شب مبارک فرو فرستاديم.» (دخان/2)

حجت الاسلام الماسی افزود: از دیگر ویژگیهای این ماه مبارک که باعث فضيلت ماه مبارک رمضان شده است، قرار گرفتن شب قدر و تعيين سرنوشت، در اين ماه نوراني است.

وی اظهار داشت: چنانکه در سوره قرآن مي خوانيم؛ «ما قرآن را در شب قدر نازل کرديم، و تو، چه مي داني شب قدر چيست؟ شب قدر در مقام و مرتبه از هزار ماه بهتر و بالاتر است. ظاهراً مراد از قدر، تقدير و تعيين و اندازه گيري است، خداي تعالي در آن شب حوادث يکسال از آن شب تا شب قدر سال آينده را تقدير مي نمايد، زندگي و مرگ، رزق، سعادت و شقاوت و چيزهايي از اين قبيل را مقدر مي سازد. و امام باقر (ع) در جواب سؤال از معناي آيه «انا انزلنا في ليله مبارکه» مي فرمايد: «شب قدرکه همه ساله در ماه رمضان در دهه آخرش، تجديد مي شود شبي است که قرآن جز در دل شب نازل نشده و آن شبي است که خداي تعالي درباره اش فرموده:«فيها يفرق کل امر حکيم» در آن شب هر حادثه اي که بايد در طول آن سال، واقع گردد، تقدير مي شود، چه خير و چه شر، چه طاعت و چه معصيت، و چه فرزندي که قرار است متولد شود و يا اجلي که بناست فرار رسد، و يا رزقي که قرار است (تنگ و يا وسيع) برسد. پس آنچه در اين شب، مقدر شود، و قضايش رانده شود، قضايي حتمي است، ولي در عين حال، مشيت خداي تعالي در آنها محفوظ است.

این استاد اخلاق در پایان تصریح کرد: نزول قرآن، وقوع شب قدر، نزول ملائکه و روح، تقدير سرنوشت هر کدام مائده هاي آسماني و غذاهاي معنوي است و سبب شده ماه مبارک رمضان، به عنوان ماه ضيافت و ميهماني الهي، نامگذاري شود، لذا پيامبر اکرم (ص) در آستانه ماه مبارک رمضان، اين گونه مي فرمايد:«اي مردم! ماه با برکت و رحمت و آمرزش، به شما روي آورده است، اين ماه نزد خدا بهترين ماه است و روزهايش بهترين روزها و شب هايش بهترين شب ها، و ساعاتش بهترين ساعات. در اين ماه شما به ميهماني خدا دعوت شده ايد و در زمزه بهره مندان از کرامت خداوند، قرار گرفته ايد. در اين ماه نفس هاي شما، تسبيح خداست، و خواب شما، عبادت است و اعمال شما، پذيرفته و دعايتان به اجابت مي رسد.

گفتنی است، جلسه اخلاق با حضور کلیه کارکنان و با سخنرانی حجت الاسلام الماسی از اساتید اخلاق استان در حسینیه تیپ36 انصارالمهدی(عج)زنجان برگزار شد.

ارسال نظرات