تاکید بر شناخت مقررات و آیین نامه‌های پزشکی قانونی

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: یکی از مهمترین مواردی که کادر درمانی و پزشکی باید به آن اهمیت ویژه دهند، شناخت مقررات و آیین نامه‌های پزشکی قانونی است.
کد خبر: ۸۸۷۲۱۴۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
دکتر سید ذاکر سعیدی نژاد در کنفرانس آموزش های قانونی برای تاکید بر شناخت قوانین، مقررات و آیین نامه‌های پزشکی قانونیپزشکان و کادر درمانی استان با اشاره به اینکه بعضی مواقع آگاهی نداشتن از قوانین پزشکی باعث هدر رفتن، اتلاف وقت و ماندگاری بیمار یا بیماران می شود گفت: نیاز است همکاران پزشک و کادر درمانی با رعایت اصول و آشنایی با مفاهیم مبتنی بر فرایندهای قانونی باعث کاهش و حذف این موارد شده، که رعایت این مسائل می تواند خطرات و قصورات پزشکی را به شکل محسوسی کاهش دهد.
در ادامه این کنفرانس مدیرکل پزشکی قانونی استان هم در خصوص مفاهیم عمومی قصور پزشکی، قصور پزشکی در تخصص های مختلف، مستندسازی در پرونده های پزشکی، نحوء و اصول گواهی نویسی، سقط درمانی، سقط جنائی، منشور حقوق بیمار و فرایندهای پنج گانه آن توضیحاتی ارائه کرد.
دکتر امینی افزود: مشورت دلسوزانه به بیمار در انتخاب بهترین راه درمان می‌تواند سبب اطمینان خاطر وی شده و همچنین زمینه ساز افزایش تعامل میان بیمار و پزشک و کاهش تعارضات احتمالی می شود.
وی ادامه داد: پزشکان باید توجه کنند که حفظ اسرار مراجعان در لیست اولویت‌های آنان باشد، زیرا توجه به این موضوع می‌تواند اطمینان و آسودگی خاطر بیمار را به همراه داشته باشد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: نظام سلامت کارآمد نیازمند مشارکت فعالانه بین گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات سلامت است.
دکتر امینی به سه اصل مسئولیت کادر پزشکی اشاره کرد و افزود: مسئولیت اخلاقی، قانونی و انتظامی سه محور مهم برای کادر پزشکی محسوب می شود که هر کدام از این مسئولیت ها دارای فرایندها و مشخصه های لازم است.
ارسال نظرات