مدیرکل راهداری لرستان :

کاهش ۳۸درصدی تلفات ناشی از تصادفات برون‌شهری در لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از کاهش ۳۸درصدی تلفات ناشی از تصادفات برون‌شهری و روستایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۲۱۷۲
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، علی زندی فر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا بر آمار پزشکی قانونی در ۲ ماهه ابتدای امسال میزان تلفات ناشی از تصادفات برون شهری و روستایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۳۸.۱درصد کاهش مواجه شده است.

وی افزود: در مجموع میزان کشته شدگان تصادفات برون شهری و روستایی در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری ۳۹ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۶۳ نفر تلفات معادل ۳۸.۱درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان به تفکیک میزان تلفات برون شهری و روستایی اشاره کرد و گفت : در ۲ ماهه ابتدای امسال میزان تلفات ناشی از تصادفات برون شهری ۳۷ نفر گزارش شده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این آمار ۵۷ نفر بوده است و نشان از کاهش ۳۵.۱درصدی تلفات برون شهری دارد.

زندی فر با بیان اینکه تلفات در محورهای روستایی استان از بیشترین کاهش نسبت به سایر راه ها برخوردار است، تصریح کرد: در حالی که در فروردین و اردیبهشت سال قبل ۶ نفر در محورهای روستایی لرستان جان باخته بودند در مدت مشابه سال جاری این آمار به ۲ نفر رسیده است؛ یعنی ۶۶.۷ درصد کاهش در آمار تلفات محورهای روستایی استان مشاهده می شود.

وی از افزایش ۳۳.۳ درصدی تلفات ناشی از تصادفات درون شهری در استان خبر داد وعنوان کرد: علیرغم کاهش چشمگیر تلفات ناشی از تصادفات برون شهری و روستایی، میزان تلفات درون شهری استان در مدت یادشده نسبت به سال قبل از ۱۲ نفر به ۱۶ نفر افزایش یافته که نیاز است با همکاری دستگاه های ذیربط به ویژه پلیس راهور استان نسبت به کاهش این آمار برنامه ریزی و اقدام لازم صورت گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با مقایسه جداگانه آمار تلفات فروردین و اردیبهشت نسبت به سال قبل گفت: در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳.۳درصد و همچنین در اردیبهشت ماه ۹۶ در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته ۴۴.۴ درصد کاهش تلفات جاده ای به ثبت رسیده است.

 
انتهای خبر /
ارسال نظرات