استاندار زنجان:

زمان صدور استعلام ها برای سرمایه گذاری و حمایت از واحدهای تولیدی کاهش می یابد

زمان صدور استعلام ها و مجوزها برای سرمایه گذاری و حمایت از واحدهای تولیدی از 2هفته در سال گذشته امسال به یک هفته کاهش می یابد.
کد خبر: ۸۸۷۲۲۹۴
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: سال گذشته، نخستین سال اجرای طرح رونق و برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بود که طی آن کارشناسان مربوطه و دستگاه های اجرایی کارآزموده شدند.

اسدالله درویش امیری افزود: به حتم امسال این کارشناسان و دستگاه ها با تبحری که در سال گذشته یافته اند می توانند طی یک هفته استعلام های مورد نیاز را صادر کنند.

وی یادآورشد: امسال باید برای جذب بیش از پیش اعتبارات و حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی تلاش کرد.

درویش امیری به پرداخت تسهیلات پنج هزار و 600 میلیارد ریالی در سال گذشته در حمایت از واحدهای تولیدی این استان اشاره کرد و تصریح کرد: امسال سقفی برای استفاده از تسهیلات 200 هزار میلیارد ریالی در نظر گرفته شده دولت پیش بینی نشده است و می توان متناسب با نیاز و توان استان از این تسهیلات استفاده کرد.

وی بر لزوم آزاد کردن هرچه سریعتر سند شهرک صنعتی خرمدره اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع، مطالبه مردم و تعهدی بود که در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده است.

درویش امیری اظهار کرد: در سال 92، تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی به سمت تعطیلی و بحران کارگری و فروش می رفتند، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توانست نقش جدی در جلوگیری از استمرار این وضعیت ایفا کند.

استاندار زنجان گفت: امسال هم در ادامه اجرای طرح رونق و برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مسئولان باید با توان بیشتر و به کل جدی تر برای حل مشکلات بخش تولید تلاش و تا حد امکان از تسهیلات پیش بینی شده استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان هم در ادامه این جلسه خواستار ارسال اطلاعات و دستورالعمل های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بخش های خصوصی و نهادهای غیر دولتی مرتبط شد.

فرامرز نیک سرشت بر لزوم افزایش تعداد جلسه های کارشناسی تسهیل و رفع موانع تولید و برگزاری منظم هفتگی جلسه های کارشناسی و ماهانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تاکید کرد.

ارسال نظرات