نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

روحانیت در تبیین اهداف شورای زکات در جامعه نقش تعیین کننده ای دارند

روحانیت در تبیین اهداف شورای زکات در جامعه و اطلاع رسانی از نحوه هزینه کرد این واجب الهی نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای دارند.
کد خبر: ۸۸۷۲۷۵۳
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در اولین جلسه شورای زکات استان با اشاره به اینکه پرداخت زکات از واجبات دین اسلام و یکی از منابع مهم در تامین اقتصاد جامعه اسلامی است ، گفت : خوشبختانه برنامه ریزی و فعالیت خوبی در استان زنجان در حوزه جمع آوری زکات طی چند سال اخیرشکل گرفته است .

آیت الله خاتمی به اعتقاد بالای مردم استان زنجان در عمل به وظایف دینی خود اشاره کرد و افزود : مردم استان مقید به پرداخت وجوهات شرعی خود به ویژه زکات هستند ولی باید برنامه های مناسبی برای جهت دهی به این وجوهات در حوزه محرومیت زدایی اجراشود .

وی با بیان اینکه آمار زکات جمع آوری شده در استان در سال گذشته و افزایش آن نسبت به سال قبل از آن گویای این مطلب است که مردم زکات خود را می پردازند ، ادامه داد : فعالیت اثر بخش در این حوزه در افزایش میزان زکات پرداختی ازطریق دبیرخانه شورای زکات به منظور هدفمند کردن هزینه کرد منابع حاصل از این واجب الهی بسیار راه گشا است .

رئیس شورای زکات استان در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت اطلاع رسانی بیشتر از نحوه جمع آوری و هزینه کرد زکات اشاره کرد و یاد آور شد : تبیین صحیح این موضوع از طرف مبلغان علوم دینی به ویژه در بخش هزینه کرد زکات اثرگذاری لازم رادر افزایش میزان زکات پرداختی مردم از طریق شورای زکات خواهد داشت.

وی تصریح کرد : روحانیت در تبیین اهداف شورای زکات در جامعه و اطلاع رسانی از نحوه هزینه کرد این واجب الهی نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای دارند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه صداوسیما نیز در حوزه شفاف سازی هزینه کرد زکات در جامعه به عنوان یک رسانه اثرگذار نقش مهمی دارد ، ادامه داد : صداوسیما تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی زکات در جامعه دارد .

وی به تشکیل شورای زکات در روستاها برای شکل دهی به فعالیت های شورای زکات استان و جمع آوری زکات در روستاها تاکید کرد و افزود : اطلاع رسانی از طریق شوراهای محلی و مورد اعتماد مردم موجب خواهد شد فعالیت ها در این بخش منسجم و اثر بخش شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه در حوزه تبلیغ و اطلاع رسانی زکات نباید از یک روش تبلیغی سنتی استفاده شود ، خاطر نشان کرد : در حوزه گفتمان سازی فرهنگ زکات نیاز است گزارش اقدامات به صورت مستمر به مردم ارائه شود تا آنها به پرداخت زکات تشویق و ترغیب شوند .

امام جمعه زنجان در ادامه به جمع آوری زکات فطره در استان در روز عید فطر از طریق دبیرخانه شورای زکات اشاره کرد و افزود : پرداخت زکات فطریه از واجبات دین است و طبق نظر علمای دین زکات فطره باید قبل از ظهر توسط مومنین پرداخت شود.

آیت الله خاتمی به اقدامات مناسب شورای زکات در خصوص واریز مبالغ زکات فطریه به حساب نیازمندان در روز عید فطر نیز اشاره و تاکید کرد : ضرورت دارد با هماهنگی های لازم امسال نیز مانند سه سال گذشته این اقدام برای عمل به فتاوای مراجع عظام در خصوص هزینه کرد زکات فطره توسط مسئولان ذیربط انجام شود .

وی با اشاره به اینکه در هزینه کرد وجوهات زکات فطره اولویت با فقرا و نیازمندان است ، تصریح کرد : بر اساس فتاوای موجود تا زمانی که فقیری در یک منطقه وجود دارد نمی توان آن را در امور مسجد و حسینیه و امثال آن هزینه کرد.انتهای پیام /

ارسال نظرات