تاسیس دفتر استاندارد سازی در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

دفتر استاندارد سازی در محل شرکت آب و فاضلاب روستایی زنجان در سالجاری ؛دومین دفتر استاندارد سازی در استان می باشد که با حضور مدیران ، معاونین و کارشناسان دو ارگان تاسیس شد.
کد خبر: ۸۸۷۲۷۷۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل استاندارد استان زنجان در مراسم افتتاح دفتر استاندارد سازی در محل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: اگر بخواهیم سطح زندگیمان به سطح زندگی ایده آل و مطلوب برسد بایستی نظام مهندسی کیفیت تشکیل شود تا کنترل کیفیت را به سمت باور کیفیت پیش ببریم و بایستی تولیدات و بویژه خدماتی، استاندارد تدوین شود که سبب ارتقای سطح کیفیت زندگی عموم مردم شود و مردم آن ا در زندگی خودشان بواسطه اجرای آن لمس کنند .

داود کارگرزاده افزود: بنابراین شایسته است که نهادها و ارگانها در جهت تسهیل و تسریع در روند کار و رضایت مشتریان خود نسبت به استاندارد سازی فرآیندهای خدمات خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت:هدف از ایجاد و افتتاح دفاتر استاندارسازی در ادارات، نهادها و سازمان‌ها و ... ، گسترش تعامل و افزایش سطح اگاهی و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل موجود در دستگاهها است که سبب می‌شود که این نهادها در تدوین استانداردهای ملی نقش داشته و در تدوین استاندارد های بین المللی مشارکت کنند که بالطبع این مشارکت‌ها موجب ارتقای دانش و تکنولوژی و بهبود شاخص‌های کیفیت خواهد شد. وی ارتقای سطح آگاهی دستگاهها را نسبت به استاندارد و ارکان استاندارد سازی نوین از جمله اهداف دیگر دفاتر استاندارد سازی برشمرد.

در ادامه محمدحسین مهان‌فر، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان اظهارکرد: با وجود شرایط جوی و افزایش جمعیت و مصرف در جامعه، لزوم ایجاد سیستمی که از هدررفت آب جلوگیری کند بیش از پیش احساس می‌شود و ضروری است که این قوانین و استانداردها توسط اهل فن تدوین شود.

وی افزود: هدررفت در بخش آب بر اساس آمارهای اعلام شده ۲۴ تا ۳۲ درصد است و واقعیت مسلم این است که اگر به طور صحیح از تجهیزات و منابع استفاده شود، این میزان هدررفت کاهش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان ابراز کرد: اینجا است که نقش استاندارد افزایش می‌یابد و ضمن آن آگاهی مردم و پرسنل ادارات و توانایی کنترل آنان افزایش خواهد یافت و امیدواریم که با افتتاح این دفاتر بتوان حداکثر بهره‌برداری را از این دفاتر کرد.

گفتنی است، دفتر استاندارد سازی در محل شرکت آب و فاضلاب روستایی زنجان در سالجاری ؛دومین دفتر استاندارد سازی در استان می باشد که با حضور مدیران ، معاونین و کارشناسان دو ارگان تاسیس شد که با ایجاد آن تعداد دفاتر استاندارد سازی تاسیس شده در ارگانهای دولتی و عمومی استان زنجان؛ به 11 دفتر رسید .

ارسال نظرات