مدیرکل اوقاف استان اردبیل:

مراسم احیای شب‌های قدر در ۲۳ امامزاده شاخص استان اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: به منظور بهره‌گیری عموم مردم از فیوضات ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر، ۲۳ امامزاده شاخص استان اردبیل متولی اجرای مراسم شب‌های قدر شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۷۲۸۴۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم  احساس شب‌های قدر در اردبیل اظهار داشت: برای رسیدن به فضیلت و برکات لیالی قدر باید آمادگی قلبی داشت و آگاه بود که این شب‌ها، شب خودسازی و قرب الهی است.

 وی با بیان اینکه آمرزش گناهان، نزول قرآن و برتری این شب بر هزار ماه از ویژگی‌های این شب است که بارها در قرآن و احادیث به آن اشاره شده است، افزود: به منظور بهره‌گیری عموم مردم از فیوضات ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر، 23 امامزاده شاخص استان اردبیل متولی اجرای مراسم شب‌های قدر شده‌اند.

قیامی گفت: مراسم احیای شب قدر از ساعت 22 در امامزادگان شاخص استان آغاز می‌شود که برنامه‌های ویژه شب احیا در این بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود که انتظار می‌رود مردم استان برای بهره‌مندی از فیوضات این مراسم حضور گسترده‌ای در امامزداگان شاخص استان داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل شب‌های قدر را فرصت بهره‌مندی از رحمت الهی و کسب ارزش‌های معنوی دانست و بیان کرد: مومنان باید با خلوص نیت در این شب‌ها از دنیای مادی فاصله گرفته و احسان و نیکی را در قلب‌های خود جایگزین کینه و حسدورزی کنند.

وی تصریح کرد: شب زنده‌داری و برگزاری مراسم شب قدر مورد تأکید آموزه‌های دینی است، بنابراین مردم نباید در این شب‌ها انس با قرآن، دعا و مناجات را از یاد ببرند و از این فرصت برای راز و نیاز وخلوت با معبود، شب زنده‌داری و شکرگزاری از خداوند، دادن صدقه، خواندن نماز استغفار، کمک به فقرا، خواندن قرآن، بهره ببرند.
 
منبع: تسنیم

ارسال نظرات