مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

انسان‌های مؤمن دنبال کارهای بیهوده نمی‌روند/خشوع خاضعانه برابر خداوند به انسان عزت می‌دهد

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: انسان‌های مؤمن دنبال کارهای بیهوده نمی‌روند و جامعه امروز گرفتار لغویات شده است و جوانان و تمام اقشار جامعه بهترین ساعات زندگی خود را صرف امور بیهوده از جمله موبایل و ... می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۷۳۰۰۷
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  حجت‌الاسلام علی عارفی  در تفسیر قرآن آیین جمع‌خوانی قرآن کریم در کرمان سوره مؤمنون را نمای تمام‌عیار سبک زندگی اسلامی و انسانی دانست و اظهار داشت: این سوره بیان کننده مسیر حرکت در تعالی و پیشرفت و روش و راه زندگی انسان‌ها برای زندگی زیبا است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: سبک زندگی اسلامی برای پرورش یک انسان موفق و رستگار هست و در ابتدای سوره مؤمنون خداوند به‌جد مطرح می‌کند که مؤمنان موفق و رستگارند.

عارفی با اشاره به ویژگی‌ها و نشانه‌های زندگی سالم و سبک زندگی اسلامی عنوان کرد: داشتن رابطه قلبی با خداوند از طریق نماز خاشعانه یکی از این نشانه‌ها است که انسان باید رابطه خود را با خداوند اصلاح کند و این خشوع باید عزیزانه باشد.

وی با بیان اینکه خشوع خاضعانه که در برابر خداوند باشد به انسان عزت می‌دهد، اظهار کرد: ترس از خداوند به معنای این است که انسان در مقابل خداوند حیا داشته باشد چراکه او قدرت مطلق است و تمام روزی‌ها را به ما داده است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان پرهیز از لغو و امور پوچ را نشانه دیگر مؤمنان دانست و افزود: انسان‌های مؤمن دنبال کارهای بیهوده نمی‌روند و جامعه امروز گرفتار لغویات شده است و جوانان و تمام اقشار جامعه بهترین ساعات زندگی خود را صرف امور بیهوده از جمله موبایل و ... می‌کنند.

عارفی شرکت در مسؤولیت‌های اجتماعی و تعاون و همکاری را لازم دانست و گفت: باید انسان مؤمن با مردم ارتباط داشته باشد و تاثیر مثبتی داشته باشد و در کارهای عمومی و خیر شرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه انسان مؤمن باید پاکدامن و عفیف باشد، خاطرنشان کرد: برای سبک زندگی اسلامی و الهی یکی از مشکلات جامعه این است که پرونده‌های بالا در دادگاه‌ها داریم و این به دلیل این است که اعتماد عمومی در بین خانواده‌ها کاهش یافته است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: رعایت امانت و محافظت بر نمازها نیز از نشانه‌های سبک زندگی اسلامی و انسان‌های مؤمن است که باید مورد توجه قرار گیرند.

ارسال نظرات