فرماندار نیر خبر داد:

پیش بینی برداشت بیش از 14 هزار تن گندم در شهرستان

فرماندار نیر در جلسه کمیته خرید تضمینی گندم شهرستان از پیش بینی ها برای برداشت بیش از 14 هزار تن گندم در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۳۱۱۹
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: امسال 67 مرکز برای خرید گندم دراستان اردبیل دایر شده است.

نوبختدر جلسه کمیته خرید تضمینی گندم شهرستان نیر افزود:سال گذشته 573 هزار تن گندم در استان اردبیل از کشاورزان خریداری شد که از این بابت 730 میلیارد تومان به آنها پرداخت کردیم.

وی گفت: امسال نیز 67 مرکز خرید گندم آماده خریداری محصولات کشاورزی در استان اردبیل است و تلاش می شود امسال نیز طبق سنوات گذشته محصولات را خریداری کنیم.

فرماندار نیر هم با اشاره به اراضی سطح زیرکشت محصول گندم و جو در شهرستان گفت:10 هزارو 150 هکتار گندم آبی و دیم و 16هزارو50 هکتار جو آبی ودیم در شهرستان نیر زیرکشت می باشد که پیش بینی می شود امسال 14هزارو 480تن گندم و 13 هزارو 623 تن جو تولید و برداشت کنیم.

احمدی افزود: خوشبختانه امسال از لحاظ برداشت محصول از طریق دستگاه کمباین هم مشکلی به وجود نیامد و در حال حاضر 12 دستگاه کمباین بومی در شهرستان وجود دارد و برای برداشت محصول 45 دستگاه کمباین دیگر از شهرستان های دیگر در منطقه حضور خواهد داشت.

ارسال نظرات