اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اعلام كرد:

آغاز به كار طرح مهارت آموزی در محیط كار واقعی

همزمان با سراسر کشور، طرح مهارت آموزی در محیط كار واقعی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در استان چهارمحال و بختیاری نیز آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۷۳۴۸۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ براساس اطلاعیه روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، با هدف ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار برای جوانان كشور در سال" اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال "طرح مهارت آموزی در محیط كار واقعی از خرداد ماه سال جاری آغاز شد.

بنا براین گزارش، این طرح با عنایت به تأكیدات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد شغل و رفع بیكاری در جامعه، از سوی وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی با اهتمام بر اجرایی نمودن بند 2 سیاست های كلی اشتغال كشور و بند 5 سیاست های كلی اقتصاد مقاومتی تدوین و برای اجرا به سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان مجری آموزش مهارتی در كشور ابلاغ شده است.

از اهداف مهم این طرح آشنایی گروه هدف با محیط كسب و كار، كسب تجربه ، آماده سازی و ایجاد خود باوری در مهارت آموز برای ووود به عرصه اشتغال و كارآفرینی ، همچنین حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در زمینه صنایع دستی می باشد.

این گزارش می افزاید:كمك به بنگاههای فعال اقتصادی به منظور شناسایی و جذب نیروی كار مستعد و توانمند ، كاهش هزینه های جذب نیرو و به كار گیری افراد فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت آموزشی عملی بنگاههای اقتصادی از دیگر اهداف طرح مهارت آموزی در محیط كار واقعی است. شایان ذكر است متقاضیان این طرح اعم از استاد كار و مهارت آموز می توانند از امروز با مراجعه به مراكز آموزش فنی و حرفه ای استان ثبت نام نمایند.

ارسال نظرات