مسوول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل:

ضرورت تكيه بر نيروهاي جوان و خلاق بومي جهت حل مشكلات استان

مسوول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل حل مشكلات استان به دست نيروهاي خلاق و جوان بومي را بسيار مهم عنوان كرد و افزود: اين سازمان در صدد زمينه سازي براي حضور جوانان نخبه و خلاق در حوزه هاي صنعتي جهت حل مشكلات و پيشرفت استان مي باشد.
کد خبر: ۸۸۷۳۵۷۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاري بسیج از اردبيل در جلسه اي كه بين سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري با سازمان فني و حرفه اي برگزار شد، فاضل احدي با بيان اينكه هدف گذاري مشتركي بين اين دو نهاد وجود دارد، اظهار كرد: با توجه به اينكه هدف هر دو نهاد زمينه سازي براي اشتغال جوانان است، از اين رو مي توان همكاري هاي زيادي جهت تحقق اين اهداف مهم انجام داد.

مسوول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل با بيان اينكه در سال جاري تسهيلات نزديك يك ميليارد تومان جهت تجاري سازي محصولات مخترعان ارائه مي شود، گفت: حمايت ساير مراكز از جمله پارك علم و فناوري و مركز رشد و ديگر نهادها از شخصيت هاي حقوقي و صرفاً حمايت از شركت ها مي باشد، در حاليكه سازمان بسيج علمي و پژوهشي از صاحبان ايده حمايت مي كند.

وي با اشاره به حمايت هاي مادي و معنوي اين سازمان از مرحله ايده تا توليد محصول تصريح كرد: سازمان بسيج علمي و پژوهشي ابتدا از ايده مبتكران و مخترعان حمايت مي كند و بعد از انجام طرح اوليه، افراد در مراكز رشد استقرار مي يابند تا از امكانات سخت افزاري و نرم افزاري جهت توليد محصول نيمه صنعتي بهره مند گردند و حمايت هاي مالي سازمان به صورت بلاعوض مي باشد.

احدي با اشاره به فعاليت هاي ارزنده خانه نخبگان بسيج علمي اظهار كرد: اين بخش كه متشكل از اساتيد دانشگاهي مي باشد، به عنوان اتاق فكر و بازوي كمكي نهادها و ادارات عمل مي كند و حضور مسوولين سازمان فني و حرفه اي و بيان نظرات سازنده آنها مي تواند در پيشبرد اهداف و موفقيت بيشتر اين مجموعه موثر واقع شود.

مسوول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل افزود: اين سازمان علاوه بر حمايت هاي مادي و معنوي به مخترعان امكان مي دهد تا از فضاي فيزيكي و امكانات موجود در سازمان جهت برگزاري دوره هاي آموزشي خود استفاده كنند و همكاري سازمان فني و حرفه اي در زمينه ارائه مدرك مي تواند نقش مهمي در زمينه آموزش و اشتغال جونان به دنبال داشته باشد.

احدي اذعان داشت: تجهيزات و امكانات موجود در مركز رشد براي ساخت نمونه هاي اوليه مي باشد و تجهيزات خيلي تخصصي وجود ندارد و همكاري اين سازمان در ارائه برخي امكانات مي تواند در موفقيت بيشتر مخترعان مفيد باشد.

 
 خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج از اردبیل: مریم عیدی
ارسال نظرات