مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم خبر داد:

بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین آمبولانس دریایی کشور در هفته دولت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: مجهزترین آمبولانس دریایی سطح کشور که با مشارکت خیرین در حال ساخت است در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۸۷۳۵۸۱
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، حمیدرضا بهزادی با اشاره به بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین آمبولانس دریایی کشور در هفته دولت اظهار داشت: با توجه به وجود یک شناور در قشم، دانشگاه علوم پزشکی ساخت یک شناور مجهز را در اولویت کار خود قرار داد.
 

وی افزود: از خصوصیات این آمبولانس دریایی جدید می‌توان به امکان ارائه خدمات به چند بیمار و مصدوم به‌طور همزمان، سرعت بالای شناور و قابلیت مانور آن در شرایط جوی نامساعد تا گرید 4 اشاره کرد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم عنوان داشت: همچنین از دو موتور بنزینی 350 یاماها و قابلیت بیرون آمدن این شناور از زیر آب بر اثر امواج بالا و ادامه حرکت در مسیر پیش‌بینی شده از دیگر امتیازات آمبولانس دریایی قشم نام برد.

 

بهزادی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب به عموم شهروندان قشمی بیان کرد: در حال حاضر یک دستگاه شناور آمبولانس دریایی کوچک با امکان ارائه خدمات به دو بیمار به‌طور همزمان در این مرکز فعالیت می‌نماید که به‌طور متوسط 30 بیمار هر ماه  با آمبولانس دریایی  از قشم به بندرعباس برای درمان اعزام می‌شوند که با افزوده شدن آمبولانس دریایی مذکور ضمن ارتقای خدمات‌رسانی به بیماران، در مواقع اضطراری می‌توان از شناور جایگزین استفاده کرد.

 

وی ادامه داد: ساخت شناور آمبولانس دریایی مذکور از شش ماه پیش با امضا تفاهم‌نامه منعقد شده مابین شبکه بهداشت و مدیریت محترم  شرکت شناورسازی مدکندآلوی قشم، با هزینه بیش از ۷۰۰هزار دلار، حدود(سه میلیارد تومان) در شرکت مدکندآلوی قشم آغاز شده است که تمامی هزینه ساخت آن توسط آقای پاکوهی مدیریت محترم شرکت مدکندآلو که از خیرین شهرستان قشم محسوب می‌شود تقبل شده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم افزود: تأمین تجهیزات پیشرفته پزشکی با کیفیت ازجمله، دی سی شوک قلبی، مانیتورینگ قلبی، ونتیلاتور، پالس اکسی متر، ساکشن، کیف احیا، لانگ بکبورد، اسکوپ، کپسول اکسیژن، تخت بیمار و سایر داروها و امکانات مورد نیاز اورژانسی به‌همراه کادر درمانی و ناوبری توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم تامین خواهد شد.

 

بهزادی در پایان ابراز کرد: این شناور آمبولانس در شهریورماه سالجاری و همزمان با هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.


ارسال نظرات