خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان خبر داد

تخصیص 284 میلیارد تومان بودجه عمرانی برای استان همدان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان از اعتبار عمرانی 284 میلیارد تومانی برای استان همدان در سال 96 خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۳۷۸۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
تخصیص 284 میلیارد تومان بودجه عمرانی برای استان همدان
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیداسکندر صیدایی در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات مجموعه فرهنگی شهدای استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شورای برنامه ریزی امروز در راستای رسالت خطیر خود موضوع اعتبارات هزینه ای و تملک استان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه افق پیش بینی منابع مالی کشور خوشایند است، گفت: بر حسب اطلاعات و آمار فروش منابع نفتی، وصول مالیات‌ها و سایر منابع، سالی بهتر از سال های گذشته خواهیم داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه این سازمان تعاملی با مجموعه های موثر در کشور برای جذب هر چه بیشتر منابع به کار خواهد برد، افزود: باید بتوانیم حدود 83 درصدی که در اختیار وازرتخانه ها است را به استان همدان بیاوریم و در ابعاد مختلف افزیش دهیم.

وی ضمن اطمینان خاطر به مدیران در راستای پرداخت حقوق پرسنل بدون وجود هر گونه مشکلی عنوان کرد: مدیران ادارات هیچ گونه ای دغدغه ای برای پرداخت حقوق پرسنل خود نداشته باشند و با اطمینان مدیریت بخشی را انجام دهند چراکه ما به نیابت از شما لحظه به لحظه آن چه که مربوط به قانون بودجه و حقوق و سایر موارد استان است با قوت پیگیری می کنیم.

صیدایی با بیان اینکه برای پرداخت حقوق و سایر آن به دلیل اجرای بند 10 ماده 68 بار مالی آن در سال های قبل پیش بینی نشده بود، ابراز داشت: این امر در حدود 20 میلیارد تومان بار مالی داشت که با پیگیری های انجام شده امروز در عملکرد سال 95 این مبلغ وصول و تزریق شد که علاوه بر آن به دلیل عملکرد خوبی که ستاد درآمدی استان داشت توانستیم مازادی را نیز بگیریم.

وی افزود: به دلیل اینکه بودجه در بهمن ماه بسته می شود، افزایش 22 میلیاردی که داشتیم در مصوبات ثبت نشده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان در ادامه با بیان اینکه قانون بودجه بر دو قالب اعتبارات هزینه ای و اعتبارات تملکی استوار است، به تبیین اصول و مبانی توزیع اعتبارات هزینه ای پرداخت و بیان داشت: در بحث اعتبارات هزینه ای و توزیع باید تمام قوانین فرادستی برنامه ششم توسعه، قانون بودجه ضوابط اجرایی بودجه و دستورالعمل اجرایی بودجه 96 رعایت شود.

وی در تبیین دیگر اصول مبانی و توزیع اعتبارات هزینه ای به در نظر گرفتن شرایط خاص هر دستگاه تاکید و بیان کرد: باید روش ترکیبی استفاده از شاخص ها ی توزیع اعتبار و عملکرد سنوات قبل دستگاه‌های اجرایی استفاده و تمام اقلام هزینه ای دستگاه ها که شامل 83 شاخص است، مورد توجه قرار گیرد.

صیدایی با تاکید بر شفاف سازی اطلاعات و تبادل نظر با مدیران دستگاه‌های اجرایی در توزیع اعتبارات هزینه ای تصریح کرد: علاوه بر این باید به اصل مبنایی تعادل بین درآمد و هزینه و همچنین نتایج و خروجی فرآیندها توجه شود.

وی درهمین خصوص اضافه کرد: از دیگر اصول و مبانی توزیع اعتبارات توجه به پروژه‌های نیمه تمام، توجه به پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بالا و پروژه های دارای ماهیت استانی و در نظر گرفتن منابع اعتباری و دستورالعمل های مربوطه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان در تبیین اصول و مبانی توزیع اعتبارات هزینه ای با ابراز اینکه جابجایی اعتبار بالا به کارکنان انتقالی، رسمی، پیمانی و قراردادی به استناد قانون بودجه پس از رعایت قوانین و مقررات مربوطه به شرح دستورالعمل جداگانه ابلاغ خواهد شد، گفت : اعتبار برای پرداخت کمک های بلاعوض با رعایت قوانین و مقررات مربوطه حداکثر تا 2 درصد سایر اعتبارات هزینه ای هر استان است.

وی به ایجاد تعادل در توزیع اعتبارات هزینه ای بین دستگاه های اجرایی استانی به عنوان یکی از اصول و مبانی اعتبارات هزینه ای تاکید کرد و بیان داشت: تامین اعتبار بدهی های قانونی دستگاه های اجرایی بابت مصارف آب، برق، گاز و تلفن در اولویت توزیع استانی دستگاه اجرایی قرار گیرد.

صیدایی در ادامه به اصول و مبانی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای اشاره و عنوان کرد: در توزیع اعتبارات، تکمیل و اتمام طرح ها و پروژه های نیمه تمام سنوات گذشته و پروژه هایی که در سال جاری به بهره‌برداری می رسند و پرداخت مطالبات پروژه های خاتمه یافته در اولویت است.

وی به تصویب پروژه های جدیدی با رعایت مفاد ماده 18 ضوابط اجرایی مشروط به تامین اعتبار مناسب پروژه به عنوان یکی دیگر از به اصول و مبانی توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای اشاره کرد و افزود: تامین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی که از محل اعتبارات الزامات قانون بودجه آغاز شده اند تا اتمام و بهره‌برداری آنها در اولویت قرار گیرد؛ از دیگر مبانی این توزیع است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان در ادامه تبیین نحوه توزیع اعتبارات عنوان کرد: برای فعالیت های ورزشی 0.27 درصد در استان به مبلغ 15 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی در تشریح وضعیت بودجه و اعتبارات سال 96 استان همدان با بیان اینکه قالب اعتبارات در بحث هزینه ای و تملک است، گفت: در بحث اعتبارات هزینه ای سال گذشته 200 میلیارد تومان در اختیار گرفتیم که امسال این رقم به 229 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده و علاوه بر عملکرد 22 میلیاردی که روزهای آخر سال قانون در بودجه تصویب شد جمع اعتبار 250 میلیارد تومان می‌شود.

صیدایی با بیان اینکه اعتبارات بخش جاری لایحه بودجه شامل دو بخش است، اظهار کرد: یک بخش مربوط به بند «و» که شامل تامین حقوق و مزایای کارکنان ادارات و بخش دیگر مربوط به سایر هزینه‌های ادارات شامل مواردی همچون هزینه های خودرویی، انرژی و سوخت است.

وی به هزینه های مربوط به بند «و» اشاره کرد و افزود: اعتبارات پیش بینی شده این بخش در سال 95 110 میلیارد تومان بود که امسال به 136 میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده است و افزایش 25 درصدی را داشتیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با بیان اینکه سیاست کلی بودجه‌ای کشور بر این است که سایر هزینه ها یا افزایش نیابد و یا تا حداقل ممکن افزایش یابد، گفت: در کل کشور این بند 2 درصد افزایش یافته و اعتبار هزینه ای که می‌خواهیم توزیع کنیم 229 میلیارد و 500 میلیون تومان است که مصوب مجلس است.

وی از نفت و گاز به عنوان یک آیتم از تملک نام برد و از افزایش سه برابری اعتبارات استان در بخش سه درصد صادرات نفت خام و گاز طبیعی خبر داد و اظهار کرد: این محل اعتباری در لایحه بودجه از دو درصد به سه درصد افزایش یافته و سهم استان از آن 66 میلیارد و 100 میلیون تومان است که قانونگذار برای مناطق و شهرستان های محروم کاملاً مشخص کرده که ما در توزیع این را بر حسب شاخص های محرومیت انجام داده ایم.

وی از آیتم دیگر در بخش تملک اعتبار مربوط به ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی اشاره و عنوان کرد : از این نظر ما 77 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار کسب کردیم که بر اساس شاخص های توزیع که با میانگین کشور سنجیده می شود مناطقی که میانگین کمتر است پیش بینی اعتبار برای آن انجام می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان از اعتبار عمرانی 284 میلیارد تومانی برای استان همدان در سال 96 خبر داد و تصریح کرد : علاوه بر 15 میلیارد و 100 میلیون تومان که در بخش ورزش بود ما 110 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای استان را داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منابع درآمدی استان با بیان اینکه استان همدان باید درسال 96 درآمدی به مبلغ 602 میلیارد تومان برای دولت کسب کرده و به خزانه واریز شود، افزود: در سال گذشته این میزان 580 میلیارد تومان بود که با پیگیری های استانداری به 420 میلیارد کاهش یافت.

صیدایی در تشریح توزیع اعتبارات 66 میلیاردی تملک از درآمد سه درصدی نفت و گاز با بیان اینکه دولت موظف است 100 درصد اعتبارات نفت را هزینه کند، گفت: سهم شهرستان‌ همدان 6.1 میلیارد تومان، ملایر 6.5، نهاوند 6.4، تویسرکان 5.5، اسدآباد 5.6 ، کبودراهنگ 11 ، رزن 9.7 ، فامنین 6.8 و بهار 5.5 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه از 110 میلیارد تومان اعتبار تملک استانی به میزان 25 میلیارد تومان سهم پروژه‌های ماهیت استانی است، افزود: بر حسب قانون وقتی تملک استانی توزیع می شود اعتبارات مربوط به ماهیت استانی از آن استخراج و بعد سهم هر شهرستان مشخص می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان 70 پروژه با ماهیت استانی وجود دارد، گفت : در ماهیت استانی هر ساله مشکلی داشتیم به این صورت که ساختمان‌های دستگاه های اداری برای تعمیر و تجهیز اولیه ریالی برای آن گذاشته نمی‌شد و ساختمان روبه استهلاک پیش می رفت و با مشکل روبرو می شد که امسال برای اولین بار برای هر دستگاهی متناسب با قدمتش 100 تا 150 میلون تومان برای این مورد اعتبار تخصیص داده ایم که این ماهیت استانی پیدا می کند و خارج از بودجه شهرستان همدان است.

وی با بیان اینکه بعد از استخراج اعتبارات پروژه های ماهیت استانی از اعتبار رات بخش تملک، اقدام به توزیع اعتبار بین 9 شهرستان کردیم، عنوان کرد: اعتبار شهرستان همدان 19.6 میلیارد تومان، ملایر 12.6 ، نهاوند 10.5 ، تویسرکان 7.4 ، اسد آباد 5.9 ، کبودراهنگ 8.8 ، رزن 6.8 ، و فامنین 4.8 و نهایتا بهار 6.3 میلیارد تومان است.

صیدایی در تشریح توزیع اعتبارات توازن با بیان اینکه در بحث توازن مناطق و شهرستان های استان همدان بر حسب موقعیت جغرافیایی از میانگین کشور پایین تر بود، تصریح کرد : اعتبار تخصیص داده شده بر حسب همان معیارها برای مجموعه پیش بینی کرده ایم.

وی در همین خصوص با عنوان اینکه جمع کل اعتبارات توازن شهرستان ها 172 میلیارد و 800 میلیون است، اضافه کرد : با توجه به شاخص ها این اعتبارت توزیع شد که سهم شهرستان همدان از آن37 میلیارد تومان، ملایر 19.6 ، نهاوند 18 ، تویسرکان 13.8 ، اسدآباد 18.9 ، کبودراهنگ 19 ، رزن 14.1 ، فامنین 15.9 و بهار 13.2 میلیارد تومان است.

وی با احتساب سه مجموعه اعتبارات اختصاص یافته برای هر شهرستان یادآور شد :جمع کل توزیع سه آیتم مربوط به تملک در سال 96 برای شهرستان همدان 62.9 میلیارد و 900 میلیون تومان، ملایر 38 میلیارد و 800 میلیون، نهاوند 35، تویسرکان 26.7، اسداباد 30.6، کبودراهنگ 38.9 ، رزن 30.8، فامنین 27.7 و بهار 25.1 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات