عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس در گفتگو با «بسیج»:

واردات دولتی خیانت است

قاضی پور گفت: چرا ما وقتی داخل کشور بهترین و با کیفیت ترین لوله های نفتی را تولیدمی کنیم برخی از مسئولان لوله نفت از خارج کشور وارد می کنند؛ تمام این مواد خیانت به کشور است.
کد خبر: ۸۸۷۳۸۲۳
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۲

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، یکی از سیاست های اقتصادی قدرت های جهانی درب های بسته است اکنون در بحران جهانی اقتصادی و بدهی های هنگفت قدرت ها و سرمایه داران جهانی این کشورها رو به سیاست اقتصاد درب های بسته آورده اند بر همین اساس آمریکا، انگلستان، چین و... از ورود کالاها و حتی نیروهای کار خارجی به کشورشان ممانعت کرده و به دنبال درون زا کردن اقتصاد هستند.

در کشورمان این مهم مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و چندین مرتبه با عنوان اقتصاد مقاومتی از آن یاد شده است ایشان در سخنانی که در ابتدای سال 96 در حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) داشتند بر تحریم کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود تأکید کردند بر همین اساس مصاحبه ای با یکی از نمایندگان مجلس انجام داده ایم تا از وظیفه و عملکرد مسئولین در این زمینه مطلع شویم.

نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سیاست درب های بسته و تحریم کالاهای خارجی گفت: در مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت و پشتیبانی از تولیدات ملی و داخلی قانونی مصوب و به دولت محترم اعلام شد که بر اساس آن کالاها و محصولاتی که در داخل کشور به صورت انبوه تولید می شود؛ به هیچ عنوان نباید از خارج مرزهای کشور وارد شود.

دولت با واردات خیانت می کند

وی افزود: متأسفانه برخی از مسئولان و دولت مردان کشور که مجریان این قانون هستند با دور زدن قانون و کلاه گذاشتن بر سر آن کالاها و محصولات مختلف را وارد کشور می کنند که این رفتار خلاف صریح قانون مصوب است.وقتی ما در داخل کشور بهترین نیروی جوان، زبده و کارآمد را داریم چرا باید از خارج مرزهای این کشور انواع محصولات خوراکی و غیر خوراکی وارد شود؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه واردات بی رویه کالا و محصولات خاطرنشان کرد: چرا ما وقتی داخل کشور بهترین و با کیفیت ترین لوله های نفتی را تولیدمی کنیم برخی از مسئولان لوله نفت از خارج کشور وارد می کنند به نظر من در حالی که ما توانایی و امکان تولید اکثر این محصولات و کالاها داریم تمام این مواد خیانت به کشور است.

ارسال نظرات