خانه ام در آریاشهر را با خانه ای در آخرت معاوضه کردم

خبرگزاری بسیج: خیلی از مردم افسوس می خورند و می گویند: حیف از این همه زحمت که انسان می کشد و بعد از سال ها عذاب و کار و تلاش مال و ثروتی جمع می کند، اما همینکه می خواهد خوشی کند و بهره مال خودش را ببرد، باید خدا حافظی کند و تمام اموال خود را بگذارد و برود زیر خروار ها خاک.
کد خبر: ۸۸۷۳۸۲۹
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۵

 اینها را محمد شمیرانی می گوید و اضافه می کند: من بعد از سال ها کار و تلاش 120 متر مربع خانه در آریاشهر درست کردم اما قبل از اینکه دستم از دنیا کوتاه شود خودم آن را فرستادم زیر یک وجب خاک. یعنی مثل مسافران هواپیمایی که ساک و چمدان و بار آنها قبل از خودشان بارگیری و ارسال می شود، من هم خانه ای در دنیا ساختم و آن را برای آخرتم تیپاکس کردم.

 شمیرانی در مورد نحوه آشنایی اش با آسایشگاه خیریه کهریزک می گوید: یک روز که برای سفر حج به فرودگاه مهر آباد رفته بودم، یک باجه مربوط به دریافت کمک های مردمی برای سالمندان و معلولان کهریزک، در سالن فرودگاه قرار داشت، من مبلغی کمک نقدی پرداخت کردم و متصدی باجه، قبض آن را به من تحویل داد، وقتی پشت قبض را مطالعه کردم، مطالبی روی آن نوشته شده بود که من را تکان داد و مسیر زندگی ام را تغییر داد. دیدم از این کانال می توانم نیت باطنی خودم را اجرا کنم. وقتی به مکه رفتم از خدا هیچ چیز برای خودم نخواستم؛ تنها حاجت من این بود که خداوند به من فرصتی عطا کند که بتوانم قدمی برای رفع حاجت نیازمندان بردارم. خداوند را شاکرم که این توفیق را به من عنایت فرمود و به من قدرتی داد که بتوانم از مادیات و اموال زندگی فانی دل بکنم و آخرت خودم را بسازم.  

 سه فرزند دارم که الحمدلله همه آنها را سر و سامان داده ام با این حال وقتی می خواستم از مال خودم برای خودم هزینه کنم، یکی از فرزندانم موافق این کار نبود، اما مخالفت هم نمی کرد و می گفت اگر من جای شما بودم این کار را نمی کردم.

 یک روز همه خانواده را جمع کردم و برای بازدید به آسایشگاه کهریزک آوردم، وقتی بچه ها شرایط و مددجویان این مرکز را از نزدیک دیدند، موقعی که به خانه برگشتیم، دیدم یکی از آنها که بیشتر از همه مخالف بود، از همه بیشتر اصرار داشت که نیت خودم را عملی کنم و از اینکه با آسایشگاه کهریزک آشنا شده بودند بسیار خوشحال بودند و اعلام کردند که ما هم راه شما را دنبال خواهیم کرد؛ همسرم خانم پروین معصومی هم در این راه بسیار مشوق من بود و به کمک و همراهی او بود که توانستم در این راه قدم بردارم و او بود که من را به جلو هل می داد و در انجام این کار به من سرعت بخشید.

برق شادی و خوشحالی در چشمان آقای شمیرانی می درخشد و ادامه می دهد: خانه ای که به کهریزک هبه کردم، شاید 700 میلیون تومان ارزش داشته باشد، اما ارزشمند تر از آن این است که من باقیات صالحاتی برای خودم ساخته ام که ثواب آن تا ابد برای من و خانواده ام نوشته می شود.

وی با قدردانی از دکتر مرادی معاون مشارکت های مردمی آسایشگاه خیریه کهریزک، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرت آسایشگاه خیریه کهریزک جهانی است و امانت دار خوبی برای مردم هستند. بعد از اینکه سند خانه ام را به نام موسسه کهریزک انتقال دادم، این موسسه خانه را اجاره داده و از اجاره آن هزینه های آسایشگاه را تامین می کنند، علاوه بر آن ماهانه مبلغ 100 هزار تومان کمک نقدی به نام همسرم به آسایشگاه پرداخت می کنیم.

وی اظهار می دارد: در دین مبین اسلام، نیکی کردن به دیگران بسیار تاکید شده است و حتی بیان شده که اگر هنگان تقسیم ارث تقسیم همسایه یا اقوام شما در خانه بودند برای شاد کردن آنها هم مقداری از سهم الارث خود را بین آنها تقسیم کنید؛ من هم وقتی خواهرم از دنیا رفت با اینکه از لحاظ شرعی و قانونی چون مادر آنها فوت کرده بود ارث به او تعلق نمی گرفت با این حال من از آنچه که مادرشان در قید حیات بود به او تعلق می گرفت بیشتر از آن به خواهر زاده هایم سهم الارث پرداخت کردم.

خداوند را هزار هزار بار شکر می کنم که این نعمت را به من عطا کرد تا بتوانم در زمان حیات خودم از اموال خودم در راه خیر هزینه کنم. اینها باعث رونق زندگی من شده و برکات آن را در زندگی ام مشاهده می کنم.

 گفت و گو: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات