خبرهای داغ:

طرح توسعه فضاهای ورزشی دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آغاز طرح توسعه فضاهای ورزشی این دانشگاه در مجموعه فرهنگی ورزشی ولایت خبرداد.
کد خبر: ۸۸۷۴۰۳۴
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳

حیدرصفرپور اظهار داشت: این طرح با پیش‌بینی اعتبار 50 میلیارد ریالی در فضایی با زیربنای هفت هزار متر مربع همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) با حضور محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز شده و امیدواریم فازنخست آن در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: طرح توسعه ورزشی مجموعه فرهنگی ورزشی ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجهز به فضای ورزشی چند منظوره است که با افتتاح آن می‌توان میزبانی مسابقات کلان ورزشی را نیز برعهده گرفت.

صفرپور همچنین از آغاز ساخت ورزشگاه بزرگ حضرت امام حسین(ع) در پردیس شهید دوران صدرا خبرداد و گفت: این طرح نیز که 10 سال پیش فنداسیون آن ریخته شده و ناتمام مانده بود  با اعتبار 20 میلیارد ریال آغاز شده و در نظر است کلیات این طرح شامل  اسکلت‌بندی و سقف در بازه زمانی شش ماه انجام شود.

وی افزود: با نگاه ویژه‌ای که محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ورزش دارند در حال حاضر از لحاظ زیرساخت سرانه ورزشی این دانشگاه از دانشگاه‌های برتر و پیشرو کشور است.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به برگزاری مراسم جشن تجلیل از قهرمانان دومین المپیاد ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت و سومین المپیاد ورزشی دورن دانشگاهی دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز این افتخار را دارد که در حال حاضر بیشترین حجم برنامه‌های همگانی را در سطح وزارت بهداشت داشته باشد.

صفرپور بیان کرد:  با توجه به سلامت‌محور بودن فعالیت‌های ورزشی و نگاه ویژه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عرصه سلامت دارد ورزش را به عنوان یکی از ارکان و  مسیرهای اصلی در این حوزه مدنظر قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: ورزش همگانی اولویت اصلی ورزش است و این رویکرد همگانی سبب شده در سال‌های گذشته حجم زیادی از تعداد ورزشکاران را پرورش و شناسایی کنیم و این اتفاق خوب سبب شده در عرصه قهرمانی ورزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز سرآمد وزارت بهداشت باشد.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در چهار دوره گذشته المپیاد، سه دوره پیاپی قهرمان بوده‌ایم که در تاریخ وزارت بهداشت  بی سابقه بوده، دانشگاهی بخواهد سه دوره متوالی قهرمان باشد البته در یک دوره اخیر نیز نایب قهرمان شدیم.

صفرپور با اشاره به ابتکار مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برگزاری المپیادهای دورن‌دانشگاهی بیان کرد: در واقع این المپیاد شبیه‌سازی المپیادهای کشوری در داخل دانشگاه بوده که مهرماه سال گذشته همزمان با هفته تربیت بدنی در  12 رشته ورزشی آغاز و دانشکده‌های مختلف باهم به رقابت پرداختند که نتیجه آن نیز تشکیل یک تیم دانشگاهی برای شرکت در المپیادهای کشوری است که تابستان امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با  رویکرد چراغ راه قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرمودند امر به ورزش امربه معروف است، فعالیت‌های ورزشی را با برگزاری مسابقات در گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بزرگان برگزار کرده و در پی آن به ترویج و نهادینه کردن معروفات پرداخته است.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از سال 93 روز بدون برنامه ورزشی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نداشتیم خاطرنشان کرد: در سال گذشته هر پنج روز یک مدال کسب کرده‌ایم و باید به سمتی برویم که روز بدون مدال و افتخار را در دانشگاه  نداشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها