پرداخت ۱۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال زکات در استان

مردم نیکوکارکهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال زکات پرداخت کرده اند.
کد خبر: ۸۸۷۴۱۸۲
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه زکات از واجبات دینی و تاکید پرداخت ۱۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال زکات در استانشده است، گفت: ما به عنوان عاملان زکات،وظیفه داریم که در زمینه مشارکت حداکثری مشمولان زکات فرهنگ‌سازی کرده و آثار و فواید زکات را برای عموم مردم تبیین کنیم.
فرید محبی با اشاره به اینکه از محل جمع آوری زکات از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۵۱ مورد خدمت به مددجویان ارائه شده است افزود: ۹۵ عملیات عمرانی از جمله ساخت و تعمیرات مسکن مددجویی، مسجد و حسینیه از محل زکات دریافتی ساخته شده و مابقی برای امور حمایتی مددجویان نیازمند هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه اولویت هزینه کرد زکات با محرومان و نیازمندان است ادامه داد: بر این اساس ۶۰ درصد از زکات جمع آوری شده برای امور معیشتی نیازمندان و رفع مشکلات آنها و ۴۰ درصد هم در زمینه ساخت طرح های عام المنفعه از جمله مسجد، خانه عالم، غسالخانه و نیازمندی های مختلف مددجویان هزینه می شود.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با تصریح اینکه فعالیت های ترویجی با همکاری دهیاران، بخشداران ، اعزام روحانی و اختصاص مبلغ زکات به مناطق پرداخت کننده زکات از مهمترین برنامه های کمیته امداد در زمینه توسعه فرهنگ پرداخت زکات است گفت: استفاده از ظرفیت‌های استان شامل موسسات خیریه، مساجد، مراکز نیکوکاری، ادارات، خیران، کشاورزان و دامداران و تشکیل شورای زکات در مناطق روستایی، تشویق زکات دهندگان و همکاری مسئولان به خصوص ائمه جمعه و روحانیان در ترویج فرهنگ زکات بسیار موثر است.
محبی یکی از برنامه های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان را جمع آوری زکات فطریه و کفارات مردم برای کمک به نیازمندان برشمرد و افزود: مقرر شده در سال جاری با هماهنگی دستگاه های عضو شورای زکات استان کار جمع آوری زکات فطریه منحصراً به کمیته امداد واگذار و از طریق این نهاد ثبت شود.
ارسال نظرات