اجتماعی شدنِ مبارزه با موادمخدر

همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازیِ اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در کهگیلویه وبویراحمد برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۷۴۱۹۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر در جلسه کمیته تخصصی مشارکت های مردمیاجتماعی شدنِ مبارزه با موادمخدر و سازمانهای مردم نهاد استان گفت: این همایش با هدف آگاهی بخشی و با تاکید بر شعار سال ویژه یِ عشایر با شرکت استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، اصفهان، فارس، بوشهر، یزد تیرماه جاری در یاسوج برگزار می‌شود.
رضایی از اجرای برنامه‌های مختلف به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر خبر داد و افزود: برگزاری همایش بهبودیافتگان، برپایی نمایشگاه عکس، افتتاح سرپناه شبانه ویژه معتادان بی سرپناه در گچساران، امحاء ۱ تن انواع مواد مخدر با هماهنگی و اخذ مجوز از دستگاههای متولی و نیز راه اندازی چادرهای سلامت از جمله این برنامه‌ها است.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی، بازدید از خانواده‌های معظم شهید مبارزه با مواد مخدر، کارگاههای آموزشی ویژه خوابگاه های دانشجویی و خانواده‌ها در محلات، معرفی سفیران سلامت، مسابقات نقاشی ویژه کودکان با موضع آسیب های اجتماعی و مواد مخدر، ارسال پیامک‌های هشدار دهنده با موضوع اعتیاد از دیگر برنامه‌های این شورا است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز در توجه به آموزه‌های دینی را مهم ترین عامل در ارتقا امنیت اجتماعی دانست و گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.
محمدی به نقش به سزای تشکلهای مردم نهاد در آسیب شناسی، ارائه راهکار‌ها و تدوین برنامه‌های مناسب برای کاهش آسیب‌ها اشاره کرد و افزود: کاهش آمار طلاق از ۳۷ درصد سال ۹۴ به ۲۷ درصد در سال ۹۵ و نیز نبود معتاد متجاهر در استان نشان دهنده اهتمام و عزم جدی دستگاه های متولی و تشکلهای مردم نهاد در بحث مبارزه با مواد مخدر است.
وی برگزاری همایش منطقه‌ای مبارزه با مواد مخدر را مهم و ضروری برشمرد و گفت: لازمه برگزاری باشکوه‌تر و موثر آن در کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند تعامل و همراهی همه دستگاه های اجرایی متولی و تشکلهای مردم نهاد است.
در این جلسه سایر اعضا مهمترین برنامه‌های اجرا شده و در دست اقدام خود در بحث مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی را ارائه کردند.
ارسال نظرات