یادداشت/امین مهدی پور

اجرای حقوق بشر از منظر آمریکا

کسانی که تلاش دارند چهره هیولایی دشمن خبیث را با بزک کردن رسانه ای بپوشانند مخالف مصالح ملت هستند ؛ملت باید با شناخت عمق دشمنی دشمن برای مواجهه و مقابله در میادین جنگ نرم از جمله عرصه فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی آماده باشد . ( مقام معظم رهبری حفظه الله)
کد خبر: ۸۸۷۴۳۲۷
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
به گزارش سرویس  بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج، امین مهدی پور در یادداشتی در مورد حقوق بشر اینچنین نوشت: همانطور که می دانیم ۷ تا ۱۲ تیرماه هر سال از سوی مقام معظم رهبری به نام هفته حقوق بشر  آمریکایی نامگذاری شده است . در واقع حقوق بشر مجموعه حقوق و آزادی هایی است که برای انسان به ماهو انسان در نظر گرفته می شود ؛ یعنی انسان فارغ از رنگ و نژاد و جنسیت و سایر تمایزات از آن جهت که انسان است ، ازحقوقی برخوردار است .
پسوند آمریکایی در این حقوق نشان می دهد که این کشور نه به مبانی و مصادیق حقوق بشر اصلاً اعتقاد ندارد واز نام حقوق بشر صرفاً به عنوان ابزار برای فشار به دیگر کشور ها استفاده نموده است .

آمریکا از سال ۱۳۳۰ تا به امروزشاید بیشتر از ۳۰ بار به کشور های مختلف لشکر کشی کرده است و جنایاتی از او را امروز در یمن ، عراق ، سوریه و ... می بینیم ؛ طرح مسأله حقوق بشر برای فریبو وسیلۀ فشار است برای اینکه اگر خواستند دولتی را از زیر فشار افکار عمومی قرار بدهند ، با تهمت نقض حقوق بشر زیر فشار قرار بدهند و خودشان را متولی حقوق بشر دنیا معرفی کنند . آنجائی هم که لازم می دانند به عنوان طرفداری از حقوق بشر حتی قوای نظامی وارد یک کشور بکنند و حکومت آن کشور را تغییر بدهند.

امروز ملت ایران باید هوشیار باشدچون دشمن با اسم های مختلف از جمله به نام حقوق بشر در فکر دشمنی کردن و ضربه زدن به انقلاب و اسلام است دفاع این کشور از حقوق بشر برای ملت ها ومظلومان دنیا از طرفی خنده آور و گریه آور و از طرفی خنده آور و مضحک است چون خود از نقص کنندگان درجه اول حقوق بشر است این در حالی که سنگ حقوق بشر را به سینه میزند ، کشوری که تنها ۲۴۰سال از تاریخ خیانتش می گذرد و ۹۳درصد از عمر خود را یعنی ۲۲۲سال آن را در جنگ و تجاوز به کشورهای مختلف در سراسر جهان سپری کرده از حملات نظامی و استفاده از سلاحهای کشتار جمعی و سلاحهای شیمیایی و بیولوژیکی گرفته تا شکنجه ، تشکیل زندانهای خوف و عملیات های ترور اینها از جمله جنایاتی است که در سایه این حقوق انجام می گیرد ، بنابراین به جراًت میتوان گفت که آمریکا بزرگترین ناقص حقوق بشر در جهان است این هفته فرصت خوبی است تابا تاًمل و توجه به انواع جنایت این کشور کارنامه سیاه و ننگین جنایت آمریکا را در طول تاریخ انعکاس و چهره نفاق ، درویی ودروغگویی قدرتهای استکباری مدعی حقوق بشر را به همه جهانیان شناسند.

لذا باید گفت که اگر در دوران مشروطه عده ای زیر بیرق انگلیس و آمریکا بودند. ما امروز با شهیدانی که در راه امام و ایران داشته ایم اجازه نمی دهیم عده ای پرچم آمریکا را به بهانه های واهی و پوچ بالا ببرند. زیرا نمی توان به او اعتماد کرد

چون باید از این حکومت ولایی با داشتن مردمی انقلابی وغیرتمنه عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد.
ارسال نظرات