شرکت 26 هزار نوآموز کردستانی در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی

کد خبر: ۸۸۷۴۵۶۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  رشید قربانی از شرکت 26 هزار نوآموز استان در سال تحصیلی 97-96 در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان امروز در آئین افتتاحیه برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نو آموزان که در دبستان حیرت سجادی ناحیه یک سنندج برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: امسال تعداد 15 پایگاه سنجش در سطح استان آماده ارائه خدمات به نوآموزان هستند.

وی برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نو آموزان را یک فرآیند فرادستگاهی دانست و افزود: آموزش و پرورش محور اجرای این برنامه ارزشمند اجتماعی است و نتایج اجرای این برنامه برای دستگاه‌هایی همچون بهزیستی، بهداشت و علوم پزشکی و همه افراد جامعه مفید خواهد بود.

قربانی انجام معاینات دهان و دندان، قد و وزن، معاینات بالینی، ارزیابی بینایی و تست دید رنگ، ارزیابی شنوایی و انجام تست گفتاری فونتیک، آمادگی تحصیلی، ارزیابی اتیسم، تشخیص نهایی جایگاه آموزشی نو آموز و ثبت سامانه‌ای را از مهمترین مراحل سنجش نو آموزان در پایگاه‌های استان برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان عدم شناخت مشکلات جسمانی نوآموزان را دارای تبعات جبران ناپذیری برای خانواده‌ها و جامعه عنوان کرد و افزود: عدم رسیدگی به این موضوع در آینده نیز موجب سرخوردگی فرد در عرصه اجتماع خواهد شد.

قربانی با بیان اینکه پوشش تحصیلی و ارتقای کیفیت تحصیلی دو هدف اساسی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است، از متولیان برنامه سنجش خواست با توجه به حساسیت کار، برخورد مناسبی با دانش آموزان با نیازهای ویژه داشته باشند که آنان احساس سرخوردگی و محدودیت نکنند و به درس و مدرسه علاقمند شوند.

وی همچنین از آزمایندگان طرح سنجش خواست با طمانینه و سعه صدر با اولیاء و نو آموزان برخورد کرده و در صورت وجود مشکل با هدایت به موقع و درست اولیاء مشکلات نو آموزان را پیگیری و رفع کنند تا دانش آموزان با نیازهای ویژه به آینده تحصیلی خود امیدوار شوند.

ارسال نظرات