امام جمعه هرات:

آتش به اختیار "به معنی هرج و مرج نیست/جوانان در مسیر تبیین گفتمان انقلاب اسلامی گام بردارند

امام جمعه هرات خاطر نشان کرد: البته آتش به اختیار باید در راستای اهداف نظام و منویات رهبری و آرمان های انقلاب باشد و صرفا هدف این فرمان ایجاد هرج و مرج در کشور نیست.
کد خبر: ۸۸۷۴۷۹۳
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم، امام جمعه هرات در خصوص آتش به اختیار که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است.اظهار داشت:آتش به اختيار یک روش نظامی است که در ميادین جنگ کاربرد دارد ٬گاهی فرمانده به هر دليلی ارتباطش با رزمندگان قطع می شود و در این موعد رزمندگان نباید عقب نشينی و یا ميدان راترک کنند بلکه باید با استفاده از روش آتش به اختيار پيش بروند.

حجت الاسلام جعفری گفت:علت استفاده رهبر معظم انقلاب از این واژه اینست که ایشان جوانان را به افسران جنگ نرم تشبیه و جنگیدن در عرصه جنگ نرم را بسیار از جنگ سخت تعبیر کردند. بنابراین جوان دانشجوی ایرانی وظیفه دارد در راستای گفتمان انقلاب گام بردارد و جلوی تهاجم فرهنگی دشمنان چه به صورت تدافعی و چه عملیاتی بایستد.

وی افزود: از سخنان رهبر معظم انقلاب چنین تلقی میشود که ایشان احساس کردند در دستگاه های مرکزی فکر،فرهنگ و سیاست اختلال ایجاد شده است و به جوانان دستور دادند که هر موقع احساس کردید دستگاه های وظیفه خود را انجام نمیدهند شما منتظر ابلاغ دستور نباشید یا اینکه به صورت تماشاچی عمل نکنید بنابراین خودتان در تبیین گفتار انقلاب و عرصه های فرهنگی ورود پیدا کنید.

جعفری خاطر نشان کرد: البته آتش به اختیار باید در راستای اهداف نظام و منویات رهبری و آرمان های انقلاب باشد و صرفا هدف این فرمان ایجاد هرج و مرج در کشور نیست.

حجت الاسلام جعفری در پایان اظهار داشت:متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس بنا به نظر خود، تفسیری خلاف نظری رهبری درباره آتش به اختیار به کار بردند.

ارسال نظرات