رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم:

یکی از موضوعات مورد توجه توسط اوقاف و امور خیریه اجرای برنامه‌های قرآنی است

یکی از موضوعات مورد توجه توسط اوقاف و امور خیریه اجرای برنامه‌های قرآنی است، که طی سنوات گذشته طرح‌های مختلف قرآنی اجرایی شده است.
کد خبر: ۸۸۷۴۹۰۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم طی سال برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

حبیب ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد توجه توسط اوقاف و امور خیریه اجرای برنامه‌های قرآنی است، افزود: طی سنوات گذشته طرح‌های مختلف قرآنی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه از جمله طرح‌های اجرایی طرح تربیت حافظان قرآن کریم است، اظهار داشت: در قالب این طرح حافظان قرآنی در رده‌های سنی مختلف تربیت می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با اشاره به اینکه طی پنج سال اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم بیش از یک هزار حافظ قرآنی در شهرستان تربیت شده است، اضافه کرد: امسال نیز ثبت‌نام در قالب این طرح آغاز شده و سهمیه شهرستان 500 نفر است.

وی با اشاره به اینکه از دیگر طرح‌های قرآنی اجرایی توسط اوقاف و امور خیریه برگزاری مسابقات قرآن کریم است، گفت: این مسابقات به صورت سالانه برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با بیان اینکه امسال نیز مسابقات قرآن کریم با حضور بیش از 200 نفر در شهرستان برگزار شد، تصریح کرد: نفرات برتر این مسابقات به مسابقات استانی راه یافتند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تیر ماه امسال نیز مسابقات قرآن کریم در رشته مفاهیم برگزار خواهد شد، اضافه کرد: طبق اعلام قبلی سوره‌های مبارکه «رعد» و «یوسف» به‌عنوان منابع رشته تفسیر قرآن‌کریم انتخاب شده‌اند.

گفتنی است، محتوای مسابقات در رشته حفظ معارف و احادیث در مرحله شهرستانی، «حفظ و معارف ۸۰ حکمت از نهج‌البلاغه» است و در مرحله استانی و کشوری «حفظ و معارف ۱۱۰ حکمت از نهج‌البلاغه» است.

ارسال نظرات