کاهش 10 برابری صدور مجوز تغییر کاربری و برداشت از رودخانه در مازندران

مدیرکل سابق بازرسی مازندران گفت: صدور مجوز برداشت از رودخانه‌ها و تغییر کاربری 10 برابر کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۸۷۵۱۱۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدحسن میری‌قلعه‌سری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید بازرسی استان اظهار کرد: ظرفیت بسیار بالایی در بازرسی وجود دارد و اگر بگوییم این نهاد دیده‌بان از هر جهت مغفول مانده است چیزی به گزاف نگفته‌ایم.

وی با بیان اینکه بازرسی با دادن یک صفحه هشدار به دستگاه اجرایی جلوی بسیاری از مسائل گرفته می‌شود افزود: بحث پنجره واحد برای دریافت مجوز برای سرمایه‌گذاران به استانداری داده شد، دریافت مجوزی که برای سرمایه‌گذار به مدت یک سال و نیم طول می‌کشد از طریق پنجره واحد به مدت دو ماه انجام می‌گیرد.

مدیرکل سابق بازرسی مازندران با اشاره به اینکه شیوه‌نامه پنجره واحد با همکاری دستگاه نظارتی استان تصویب شد خاطرنشان کرد: دستاورد فعلی این شیوه‌نامه این است که از 800 موافقت اصولی که طی 10 سال گذشته صادر شد 700 مورد در خور ابطال بود.

این مسؤول معوقات شبکه بانکی را 2 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این مبلغ وصول نمی‌شود چون به اهلش داده نشد به دلیل اینکه قانون پنجره واحد نبود.

میری‌قلعه‌سری با اشاره به موضوع تغییر کاربری تصریح کرد: 250 تا 600 هکتار در سال مجوز تغییر کاربری داشته‌ایم که در سال 94 و 95 به 27 تا 30 هکتار رسیده و ده برابر کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه 400 بنگاه غیرمجاز در یک مسیر از یک شهرستان به خرید و فروش اراضی ملی می‌پرداختند افزود: امروز این بنگاه‌ها جمع شده‌اند.

مدیرکل سابق بازرسی مازندران با بیان اینکه در سال 92 از 187 پرونده 90 درصدش بایگانی شد  یادآور شد: در سال 95 از 139 پرونده 83 مورد گزارش و 11 مورد بایگانی شد.

مدیر کل سابق بازرسی استان مازندران تهیه گزارش 32 صفحه‌ای از علل قطع درختان جنگلی را از اقدامات خوب بازرسی برشمرد و گفت: تعطیلی طرح‌های جنگل باعث می‌شود تا نسل جنگل‌های هیرکانی حفظ شود.

این مسؤول ادامه داد: یک میلیون و 500 هزار متر مکعب رودخانه برداشت شد که در سال 95 به میزان 165 هزار مترمکعب رسید و 10 برابر کمتر مجوز صادر شد.

میری‌قلعه‌سری خاطرنشان کرد: ظرفیت گردشگری در مازندران متوقف شده بود و چند سالی است که به گزارش گردشگری وضعیت بهتر شده است و رونق پیدا خواهد کرد.

وی به ضابطه‌مند شدن تابلوهای شهرداری اشاره کرد و گفت: در بحث اختلاط گندم وارداتی فقط در یکی از موارد جلوی ورود 27 هزار تن گندم خارجی گرفته و طوری شیوه‌نامه نوشته شد که این موضوع تا حدودی صفر شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار