عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج»:

مسئولان، آموزش قرآن در مدارس را اولویت خود نمی دانند/ کمبود مربیان حرفه ای قرآن

نماینده مجلس گفت: باید اذعان کنیم که در پاره ای از موارد، نگاه تصمیم گیرندگان به این آموزش ها نگاه حاشیه ای است و همین موجب شده که اهمیت لازم به این دروس داده نشود.
کد خبر: ۸۸۷۵۳۶۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با جایگاه آموزش قرآنی و دلایل مهجوریت آن در مدارس اظهار داشت: متاسفانه اتفاقاتی در حال رخ دادن است که باید هرچه سریع تر جلوی آنها گرفته شود.

وی با بیان این مطلب افزود: یکی از این اتفاقات، کاهش آیات قرآنی در برخی از کتب درسی است که این به هیچ وجه درست نیست، یک مسئله دیگر کمبود مربیان قرآنی حرفه ای است و همین مسئله موجب شده بحث آموزش های قرآنی با چالش هایی مواجه شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید اذعان کنیم که در پاره ای از موارد، نگاه تصمیم گیرندگان به این آموزش ها نگاه حاشیه ای است و همین موجب شده که اهمیت لازم به این دروس داده نشود.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارزش گذاری دروس در سیستم آموزشی کشور گفت: در سیستم آموزشی ما در بخش ارزش گذاری درس قرآن باید دید که چه میزان به آن بها داده شده و در بخش کنکور چند درصد آموزش قران را جدی گرفته ایم. همه این مسائل باعث شده این رویکرد جدید آموزش و پرورش را داشته باشیم.

حجت الاسلام سلیمی یادآور شد: واقعیت این است که نگاه فعلی در سیستم آموزش و پرورش نگاهی که باید نیست، البته برخی مدارس کارهای بسیار خوبی انجام می دهند و استثناء هستند؛ کشور ما کشوری شیعی و اسلامی است امیدوارم تصمیمات خوبی برای ارتقای جایگاه قرآنی در مدارس سراسر کشور اتخاذ شود.


ارسال نظرات