کارشناس مسائل سیاسی در "گفتگو با بسیج"؛

تنبیه داعش توسط سپاه پاسداران/اندیشه حمله کلاسیک عربستان به ایران در نطفه خفه شد/ایران ابر قدرت موشکی در منطقه

سرهنگ گودینی گفنت: جمهوری اسلامی ایران با این اقدام علیه داعش یک پله خودش را در عرصه بین الملل بالا آورد و به عنوان یک ابر قدرت موشکی که دشمنان خود را هزاران کیلومتر ان طرف مرزها کنترل و زمین گیر میکند و به امریکایی های نشان داد که اگر بخواهید اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهید در هیچ جای ایران آرامش و امنیت نخواهید داشت.
کد خبر: ۸۸۷۵۳۸۷
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

 سرهنگ گودینی معاونت سیاسی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع داعش در سوریه در منطقه "دیر الزور" اظهار داشت: بعد از حوادث تروریستی تهران لازم بود تا جمهوری اسلامی ایران قدرت خود را در منطقه نشان دهد، همانگونه که جانشین فرماندهی کل سپاه اظهار داشتند که "انتقام خون شهدا را خواهیم گرفت" این اولین دلیل برای این حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به مقر اصلی داعش در شهر "دیر الزور" سوریه بود .

تنبیه داعش توسط سپاه پاسداران/حمله موشکی ایران حرکت یک کار چند بعدی و چند وجهی بود/اندیشه حمله کلاسیک عربستان به ایران در نطفه خفه شد/ایران یک ابر قدرت موشکی در منطقه

بازتاب های متفاوت حمله موشکی سپاه به مواضع داعش

وی با بیان اینکه این حمله موشکی بازتاب های متفاوتی در منطقه ایجاد کرده است افزود: اولین بازتاب این حمله که نزدیک ترین بازتاب است و دنیا ان را مشاهده میکند ، تنبیه داعش به علت حمله تروریستی در تهران بود، دومین بازتاب آن نیاز جمهوری اسلامی ایران  در منطقه جهت نشان دادن قدرت خود را در عرصه بین الملل، خصوصا پس از انتخاب آقای ترامپ به عنوان رئیس جمهور امریکا و انتخاب اولین مقصد مسافرتی به عربستان بود.

سرهنگ گودینی گفت: پس ازسفر آقای ترامپ به عربستان سعودی اتفاقات جدیدی رخ داد که اولین ان ورود به عربستان و امضاء یک قرار داد بسیار سنگین مالی-نظامی با این کشور بود که مخاطب این قرار داد جمهوری اسلامی ایران است .

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: از طرف دیگر مقامات سیاسی عربستان رجز خوانی میکردند که باید جنگ را به داخل ایران بکشانیم ، اما مهم ترین دلیل اقدام جمهوری اسلامی ایران در واقع پاسخ جدی به خود آمریکاست، به دلیل اینکه آمریکا در چند روز گذشته حمله به روح و جسم برجام کرد و از طرف دیگر دولت یازدهم ودوازهم هیچ گونه راهبردی در مقابل امریکایی ها نداشت.

وی تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران همچنان سکوت میکرد بیم آن بود که اقدامات دیگری علیه ایران از طرف آمریکا اتخاذ شود.

حمله موشکی ایران حرکت یک کار چند بعدی و چند وجهی بود

گودینی گفت: جمهوری اسلامی ایران با این اقدام علیه داعش یک پله خودش را در عرصه بین الملل بالا آورد و به عنوان یک ابر قدرت موشکی که دشمنان خود را هزاران کیلومتر ان طرف مرزها کنترل و زمین گیر میکند و به امریکایی های نشان داد که اگر بخواهید اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهید در هیچ جای ایران آرامش و امنیت نخواهید داشت.

وی با بیان اینکه پیام دیگر این حرکت ایران به عربستان بود گفت: به نظر میرسید پس از قضیه حمله تروریستی در تهران عربستان قصد داشت علیه جمهوری اسلامی ایران از جنگ نیابتی که قبلا آن را مدیریت و اداره میکرد خارج شود و به یک جنگ کلاسیک، مستقیم و رو در رو با جمهوری اسلامی ایران اقدام کند که با این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این اندیشه در نطفه خفه شد.

گودینی افزود: این اقدام سپاه بحث تئوری ناتو عربی را در دم خفه کرد، یعنی کشور های عربی متوجه شدند که با جمهوری اسلامی ایران که موشک های میانبردی دارد که حداقل به سوریه میرسد نمیتوانند طرف شوند.

وی گفت: آخرین بازتاب این حمله مربوط به اسرائیل است، اسرائیل متوجه شده است که اگر مقداری برد موشکی خود را بیشتر کنیم و از سلاح های مدرن تر خود استفاده کنیم اسرائیل هم در امان نخواهد بود.

این تحلیلگر سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: این اقدام اندیشه کسانی که میخواهند برجام موشکی را پیگیری کنند عقیم و بی خاصیت کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها