افزایش 63 درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به پارسال

کشفیات مواد مخدر امسال نسبت به مدت مشابه پارسال درکهگیلویه و بویراحمد 63 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۸۷۵۶۱۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
فرمانده نیروی انتظامی استان در جلسه شورای مبارزه با مواد افزایش 63 درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به پارسالمخدر استان با اعلام این خبر گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در استان از ابتدای امسال تاکنون 900 کیلوگرم بوده این در حالی است که این میزان در مدت مشابه پارسال 540 کیلوگرم بوده است.
سردار انصاری افزود: در این زمینه حدود 20 باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و منهدم شده و 460 نفر دستگیر و 79 خودروی حامل مواد مخدر توقیف شد.

استاندار هم آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد و مواد مخدر را از عوامل اصلی به خطر انداختن سلامت جسمی و روانی افراد جامعه دانست و گفت :ضرورت دارد همه دستگاههای متولی و حتی مردم با طراحی ،تعامل و اجرای برنامه های موثر در حوزه های مختلف زمینه مصونیت افراد جامعه را در مقابل این خطرات فراهم کنند.
خادمی با تشکر از زحمات شبانه روزی تلاشگران عرصه مبارزه با مواد مخدر استان از آنان خواست بیش از پیش در این زمینه تلاش کنند.

زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز از تهیه یک هزار و 950 جلد کتاب و 5 هزار و 400 حلقه سی. دی با موضوع راههای پیشگیری اولیه از اعتیاد، رفتارهای پرخطر و مقابله با آسیبهای اجتماعی ویژه معلمان مقاطع دوره های ابتدایی، اول و دوم متوسطه خبر داد و گفت : این کتابچه ها و سی .دی های آموزشی در سال تحصیلی جدید 97-96 توسط معلمان در وقت های آزاد به دانش اموزان این مقاطع آموزش داده می شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان هم از فعالیت 76 مرکز درمانی دولتی و خصوصی حوزه اعتیاد در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 49 مرکز مخصوص درمان سوء مصرف مواد مخدر،20 کمپ ترک اعتیاد ،3 مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری و بقیه
DIC است.
ایلامی با اشاره به اینکه در این مراکز بیش از 11 هزار نفر زیر پوشش درمان هستند افزود: علاوه بر بیمه کردن تمامی افراد زیر پوشش در مراکز دولتی درمان سوء مصرف مواد مخدر ، 10 درصد از افراد تحت پوشش مراکز بخش خصوصی هم بیمه شدند.
رضایی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان هم از راه اندازی مرکز سرپناه شبانه ویژه معتادان متجاهر در گچساران در هفته مبارزه با مواد مخدر امسال خبر داد و گفت:برگزاری جشنواره منطقه ای عشایر صیانت و گفتمان سازی مبارزه با مواد مخدر در تیرماه امسال در یاسوج از دیگر برنامه های دبیرخانه این شورا در بحث مبارزه با مواد مخدر استان است.
ارسال نظرات