روز قدس؛ روز همبستگی مسلمانان در برابر استکبار جهانی

روز قدس روزى است كه بايد سرنوشت ملتهاى مستضعف معلوم شود، بايد ملتهاى مستضعف اعلام وجود كنند در مقابل مستكبرين.
کد خبر: ۸۸۷۵۷۶۲
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، فلسطین سرزمینی است که اولین قبله مسلمانان، دومین مسجد اسلام و سومین حرم شریف (بعد از مکّه و مدینه) در آن قرار دارند و به گفته امام علی علیه السلام، یکی از چهار قصر بهشتی در دنیا (بعد از مسجدالحرام، مسجد النبی صلی الله علیه وآله و مسجد کوفه) بیت المقدس است.

این شهر، به طور یکسان، برای پیروان هر سه دین ابراهیمی، مقدس است و قبله امت های پیشین نیز بوده است. در سیزده سال اول بعثت - که پیامبر صلی الله علیه وآله در مکّه زندگی می کرد و نیز تا هفده ماه بعد از هجرت به مدینه، آن حضرت و مسلمانان به سوی مسجدالاقصی نماز می گزاردند.

مسجدالاقصی از جهت دیگری هم برای مسلمانان حائز اهمیت است و آن، قداست و اهمیت معراج پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله است که از مسجدالحرام به قصد مسجدالاقصی و از آن جا به آسمان ها صورت پذیرفت. در قرآن کریم در این باره آمده است: «پاک و منزه است خدایی که بنده اش را در یک شب از مسجدالحرام به مسجدالاقصی - که گرداگردش را پربرکت ساختیم، برد تا آیات خود را به او نشان دهیم ...».

جمله «بارَکْنا حَوْلَهُ»، بیان گر این مطلب است که مسجدالاقصی، علاوه بر این که خود سرزمین مقدسی است، اطراف آن نیز سرزمین مبارک و پربرکتی از نظر مادی و معنوی است.
این سرزمین مقدس، در طول تاریخ، کانون پیامبران بزرگ خدا و خاستگاه نور توحید و خداپرستی بوده است.

از امام صادق علیه السلام چنین نقل شده است: «مسجدالاقصی یکی از مهم ترین مساجد اسلام است و عبادت در آن، فضیلت بسیار دارد»

امام خمینی(ره) روز شانزدهم مرداد سال 1358، آخرین جمعه‌ی ماه رمضان هر سال را روز جهانی قدس نامیدند و همه‌ی مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان را به بزرگ‌داشت آن فراخواندند. و در بیست و پنجم مرداد همان سال مطابق با بیست و دوم ماه مبارک رمضان 1399 ه.ق فرمودند: «روز قدس» يك روز جهانى است. روزى نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفين با مستكبرين است. روز مقابله ملتهايى است كه در زير فشار ظلم امريكا و غير امريكا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست.

روزى است كه بايد مستضعفين مجهز بشوند در مقابل مستكبرين، و دماغ مستكبرين را به خاك بمالند. روزى است كه بين منافقين و متعهدين امتياز خواهد شد. متعهدين اين روز را روز قدس مى‏دانند، و عمل مى‏كنند به آنچه بايد بكنند. و منافقين- آنهايى كه با ابرقدرتها در زير پرده آشنايى دارند و با اسرائيل دوستى- در اين روز بى‏ تفاوت هستند، يا ملتها را نمى‏ گذارند كه تظاهر كنند. روز قدس روزى است كه بايد سرنوشت ملتهاى مستضعف معلوم شود، بايد ملتهاى مستضعف اعلام وجود كنند در مقابل مستكبرين.

بايد همان طور كه ايران قيام كرد و دماغ مستكبرين را به خاك ماليد و خواهد ماليد، تمام ملتها قيام كنند و اين جُرثومه‏ هاى فساد را به زباله دانها بريزند.


روز قدس روزى است كه بايد اين دنباله‏روهاى رژيم سابق در ايران، و آن توطئه‏چينهاى رژيم فاسد و ابرقدرتها در ساير جاها خصوصاً در لبنان، تكليف خودشان را بدانند. روزى است كه بايد همت كنيد و همت كنيم كه قدس را نجات بدهيم؛ و برادران لبنانى را از اين فشارها نجات بدهيم. روزى است كه بايد تمام مستضعفين را از چنگال مستكبرين بيرون بياوريم. روزى است كه بايد جامعه مسلمين‏ همه اظهار وجود بكنند و هشدار بدهند به ابرقدرتها...


استاد مطهری در مورد اهمیت قضیه فلسطین می گوید: «اگر پیغمبر اسلام صلی الله علیه وآله زنده می بود، امروز چه می کرد؟ درباره چه مسئله ای می اندیشید؟ واللَّه و بالله! قسم می خورم که پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله در قبر مقدسش، امروز از یهود می لرزد ... این یهودیانی که شما امروز اسمشان را می شنوید - موشه دایان، زلی اشکول، گلدامایر - آخر ببینید از کجای دنیا آمده اند؟ مدعی هستند که این سرزمین، سرزمین ماست ... هدف، مگر تنها همین است که یک دولت کوچک در آن جا تشکیل شود... او می داند که یک دولت کوچک، بالاخره نمی تواند آن جا زندگی کند؛ یک اسراییل بزرگ که دامنه اش از این طرف، شاید به ایران خودمان هم کشیده شود. به قول عبدالرحمن فرامرزی، این اسراییل که من می شناسم، فردا ادعای شیراز را هم می کند و می گوید: شاعرهای خود شما همیشه در اشعارشان، اسم شیراز را گذاشته اند «ملک سلیمان». می گوید: سند از این بهتر می خواهید؟ مگر ادعای خیبر را که نزدیک مدینه است، ندارند؟ مگر «روزولت» (رئیس جمهور آمریکا) به پادشاه وقت عربستان سعودی پیشنهاد نداد که شما بیایید این شهر را به اینها بفروشید؟

ارسال نظرات