در دیدار رئیس بنیادنخبگان استان با مدیرکل کتابخانه های عمومی تأکید شد؛

تداوم برگزاری همایش های تجلیل از مفاخر بومی استان اردبیل

رئیس بنیادنخبگان استان اردبیل ضمن دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی، در خصوص شناسائی مفاخر علمی، ادبی، هنری و فرهنگی استان و تداوم برگزاری همایش های تجلیل از آن مفاخر، رایزنی نمود.
کد خبر: ۸۸۷۶۰۴۹
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان اردبیل، دکتر حسین شایقی در دیدار با رباب عزیزخانی، برگزاری همایش های تجلیل از مفاخر استانی را موجب آشنائی هرچه بیشتر شهروندان با این مفاخر و ارج نهادن به یک عمر تلاشهای علمی و فرهنگی آنان دانسته و اظهار داشت: بنیاد نخبگان استان با اولویت دادن به این مهم، به دنبال همکاری و همراهی نهادهای کلان فرهنگی استان در این مسیر است.

وی، با شاره به برگزاری همایش تجلیل از استاد رضا سید حسینی، نویسنده و مترجم شهیر اردبیلی افزود: در مهر ماه سالجاری نیز همایش تجلیل از مرحوم امیر حسین فردی، نویسنده بنام حوزه کودک و نوجوان در اردبیل برگزار خواهد شد.

این مسئول، همکاری ارگانهای اجرائی و فرهنگی استان را در برگزاری مراسم های تجلیل از مفاخر بومی، موجب وحدت رویه، برگزاری بهتر مراسم ها و هم افزایی در جهت معرفی این بزرگان دانسته و تأکید کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی با توجه به تجربه های موفقی که در برگزاری مراسمات مشابه و فرهنگی داشته، کمک شایانی در این خصوص می تواند داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از ورود بنیاد نخبگان استان به موضوع تجلیل از مفاخر استان، این مهم را یکی از ماندگارترین برنامه های فرهنگی قلمداد کرده و گفت: شناسائی مفاخر استان نخستین قدم در این خصوص می باشد که البته بهره گیری از نظرات افراد کارشناس و صاحب نظر در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، ادبی و هنری می تواند راهگشای این قدم باشد.

رباب عزیزخانی، حفظ حافظه تاریخی جامعه از بزرگان و آثار و موفقیتهای آنان را مهم و امری ضروری در توسعه فرهنگی دانسته و تصریح کرد: نسل جوان ما باید با مفاخر خود آشنا شده و با توجه به غلایق خود، زندگی این فرهیختگان را سرمشق و الگوی خود قرار دهد.

عزیزخانی، نامگذاری یکی از کتابخانه های عمومی به نام مرحوم امیرحسین فردی، برپائی نمایشگاه آثار و تألیفات این نویسنده و برگزاری نشست های معرفی و نقد و بررسی آثار را از جمله برنامه کتابخانه های عمومی در ویژه برنامه های همایش تجلیل از مرحوم امیر حسین فردی برشمرده و خاطرنشان ساخت: بهره گیری از ظرفیت و تنوانمندی های سازمان مردم نهاد، میتواند تجربه موفق و متفاوتی را در این مراسمات رقم بزند.

ارسال نظرات