خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی:

زکات فطره در چهار هزار و 337 پایگاه کمیته امداد جمع آوری می شود

مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی با تاکید بر آمادگی این نهاد برای جمع آوری زکات فطره مردم استان در روز عید فطر، گفت: چهار هزار و 337 پایگاه کمیته امداد استان زکات فطره مردم را در عید فطر جمع آوری خواهند کرد.
کد خبر: ۸۸۷۶۲۱۰
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی با بیان اینکه امسال 100 درصد زکات فطره جمع آوری شده در عید فطر برای نیازمندان استان هزینه خواهد شد، بیان کرد: در کلیه پایگاههای جمع آوری زکات فطره در استان برچسب زکات فطره نصب خواهد شد.

کلامی با اعلام اینکه در سال 95 بیش از 25 میلیارد ریال زکات فطره در استان جمع آوری شد، افزود: امسال 51 صندوق سیار زکات فطره برای جمع آوری زکات فطره مردم استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با تاکید به لزوم ساماندهی صندوق های صدقات در سطح شهر تبریز، خاطرنشان کرد: شیوه نامه زکات فطره در 43 بند به دبیرخانه شورای زکات شهرستانها ابلاغ شده است و عاملان جمع آوری زکات فطره در استان آموزش های لازم را گذرانده اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 131 میلیارد ریال زکات جمع آوری شد، اظهار کرد: در سال گذشته 57 درصد از زکات جمع آوری شده برای امور محرومان و 43 درصد به طرح های عمرانی عام المنفعه هزینه شده است.

دبیر شورای زکات استان با اعلام اینکه در سال گذشته در جمع آوری زکات رتبه ششم و در جمع‌آوری زکات فطره رتبه سوم را در بین استان‌ها کسب کردیم، بیان کرد: سال گذشته 409 مبلغ زکات به روستاهای استان اعزام شدند، عاملان و مبلغان زکات طی این مدت برای 31 هزار نفر به صورت گروهی و چهره به چهره زکات را تبلیغ کردند.

کلامی با بیان اینکه پنج هزار و 957 عامل افتخاری زکات در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته از یک هزار و 610روستای مشمول زکات در استان کشاورزان یک هزار و 33 روستا زکات خود را پرداخت کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان تامین جهیزیه 342 نوعروس، اهدای762 مورد لوازم خانگی به نیازمندان، پرداخت کمک هزینه درمان و تحصیل بیش از دو هزار بیمار و دانش آموز نیازمند، احداث و تعمیر 73 واحد مسکونی مددجویی را از جمله هزینه های زکات برای امور محرومان در سال 95 عنوان کرد و افزود: در سال گذشته چهار هزار و 421 تن گندم، جو و کشمش به عنوان زکات واجب و 285 تن میوه، لبنیات و مواد گوشتی به عنوان شجره طیبه و زکات مستحبی جمع آوری شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها