رئیس اداره آبزی پروران شیلات هرمزگان خبر داد:

موفقیت طرح پایلوت پروش ماهیان خاویاری در هرمزگان

رئیس اداره آبزی پروران شیلات هرمزگان از برداشتن گام های موفقیت آمیز طرح پایلوت پروش ماهیان خاویاری در شهرستان حاجی آباد هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۶۶۶۵
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ به نقل از شیلات هرمزگان، کاظم قاسمی پور افشار با اشاره به طرح پایلوت پروش ماهیان خاویاری در هرمزگان در راستای اهداف شیلات مبنی بر مطالعه و بررسی و امکان سنجی پروش ماهیان خاویاری به منظور استفاده حداکثری و چند منظوره از منابع آب شهرستان های غیر ساحلی استان، افزایش بهره وری و فعال سازی ظرفیت های جدید توسعه ابزی پروری استان، ایجاد تنوع گونه ای در پرورش آبزیان، توسعه آبزی پروری در مناطق دور ازساحل، افزایش تولید و مصرف گوشت ابزیان و در نهایت بررسی امکان تولید خاویار در جنوب کشور صورت گرفت: حوشبختانه این طرح پس از گذشت یکسال با موفقیت روبرو بوده است.
 

وی افزود در همین راستا اداره کل شیلات هرمزگان جهت ترویج این مهم در سال گذشته  حدود ۵۰۰ بچه ماهی خاویاری از مرکز شهید مرجانی واقع در استان گلستان تامین کرد و  در دو نقطه از شهرستان حاجی آباد رها سازی  کرد که خوشبختانه پیشرفت خوبی را در این زمینه شاهد بودیم.

 

رئیس اداره آبزی پروران شیلات هرمزگان موفقیت در پروش ماهیان خاویاری که تاکنون مختصص شمال کشور بوده است را آغاز مسیری بزرگ در راستای توسعه این صنعت در جنوب کشور خواند و گفت: پرورش ماهیان خاوریاری در هرمزگان بدون شک گامی مهم در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی،تولید و ایجاد اشتغال است.

 

لازم به ذکر است استان هرمزگان به دلیل بهره مندی از مواهب طبیعی فراوان ظرفیت های بسیار مناسبی در زمینه صنعت آبزی پروری دارد و این استان در تمامی محورهای شیلاتی و به ویژه بخش آبزی پروری اعم از ماهیان گرم آبی، ماهیان سرد آبی،پروش ماهیان دریایی، ماهیان زینتی، پرورش میگو و حتی ماهیان خاویاری که تاکنون مختص شمال کشور بوده است فعالیت مطلوبی دارد.


ارسال نظرات