آبفا اضافه برداشتی از آبشار یاسوج نداشته

شرکت آبفای شهری در سال‌های اخیر آب اضافی از چشمه آبشار یاسوج برداشت نکرده است.
کد خبر: ۸۸۷۶۸۸۷
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با حضور در برنامه" بی تعارف"آبفا اضافه برداشتی از آب آبشار یاسوج نداشته است. شبکه استانی دنا به تبیین مسائل و چالش های مرتبط با آب و فاضلاب پرداخت.
لدنی نژاد با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان برنامه های کوتاه مدت، میان و بلند مدت برای تامین آب شرب شهرهای استان در دستور کار دارد افزود: علاوه بر حفر چاه، بهسازی چشمه های موجود نیز از برنامه های کوتاه مدت آبفای استان برای تامین آب شرب شهرهای استان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به بروز برخی مسائل در ارتباط با کاهش آب تفرجگاه آبشار یاسوج گفت: شرکت آبفای شهری در سال‌های اخیر هیچ گونه اضافه برداشتی از آب آبشار یاسوج نداشته است.
لدنی نژاد با بیان اینکه برداشت آب چشمه آبشار برای مصرف شرب شهروندان به قبل از پیروزی انقلاب بر می‌گردد افزود: در این مدت آبفای استان تنها به بهسازی چشمه آبشار و رعایت مسائل بهداشتی در آبگیرهای این چشمه مبادرت کرده است.
وی با اشاره به اینکه خشکسالی‌های اخیر موجب کاهش آب چشمه آبشار یاسوج شده است، ادامه داد: با تعاملاتی که با دستگاه‌های متولی مانند شهرداری و جهاد کشاورزی صورت گرفته است درصدد تدوین طرحی مطالعاتی و کارشناسی شده هستیم تا علاوه بر تامین نیاز آبی شهروندان، زیبایی و طراوت تفرجگاه آبشار به عنوان یکی از نمادهای گردشگری شهر یاسوج نیز حفظ شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر آب شرب بخشی از جمعیت مرکز شهر یاسوج از چشمه آبشار تامین می شود، گفت: هرگونه کاهش در میزان برداشت باعث افت فشار و قطعی آب در این مناطق می شود که این موضوع به نوبه خود باعث نارضایتی شهروندان خواهد شد.
لدنی نژاد افزود: کاهش و یا عدم برداشت آب از چشمه آبشار در مقطع کنونی امکان‌پذیر نیست و برای انجام این کار باید در بلند مدت به دنبال منابع تامین آب جایگزین به جای چشمه آبشار باشیم که از جمله این طرح‌ها می توان به مطالعه طرح تصفیه‌خانه اضطراری آب رودخانه بشار در بالادست شهر یاسوج اشاره کرد.
ارسال نظرات