دستگاه قضایی پناهگاه مردم مظلوم است

بیش از 105 هزار متر مربع از ملی در شهرستان لنده با صدور احکام قضایی ازچنگال زمین خواران درآورده شد.
کد خبر: ۸۸۷۶۹۲۶
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
امام جمعه لنده در دیدار رئیس، دادستان و کارکنان دادگستری بازپسگیری 105 هزار متر از اراضی ملی در لندهشهرستان لنده با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام و شهدا و هفته قوه قضائیه گفت: شهید بهشتی مدیری توانمند بود که در حوزه عدالت اجتماعی گام‌های مؤثری را در سطح جامعه اسلامی پایه‌ریزی کرده است.
حجت الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل، افزود: دستگاه قضایی نهادی بوده که عمده اهدافش در راستای احقاق حقوق مردم  و به عنوان پناهگاه مردم مظلوم نیز به شمار می‌رود.
امام جمعه لنده با اشاره به روند پیگیری حقوق‌های نجومی در دستگاه قضایی گفت: برخورد جدی و سریع با حقوق‌های نجومی و تخلفات انتخاباتی مهم ترین مطالبه عمومی مردم بوده که نیاز است با جدیت بیشتری پیگیری شود.
وی به رضایتمندی مردم شهرستان از عملکرد دستگاه قضایی اشاره کرد و اظهارداشت: رعایت حقوق مظلوم و جدیت و پشتکار در اجرای قانون و برخورد با متخلفان باعث رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی در شهرستان شده است.
رئیس دادگستری شهرستان لنده با اشاره به اقدامات دادگستری این شهرستان گفت: رفع تصرف از 105 هزار مترمربع از اراضی ملی و کاهش 19 درصدی طلاق در این شهرستان نشان از تلاش و جدیت در راستای احقاق حقوق عمومی و فرهنگ سازی در زمینه مسائل اجتماعی است.
وی افزود: در دعاوی حقوقی یکی از مباحثی که با جدیت در حال پیگیری و به عنوان مطالبه مردمی نیز مطرح است موضوع بازگرداندن اراضی ملی به عنوان انفال ملی بوده که در یک سال گذشته بیش از 105 هزار متر مربع از این اراضی با صدور احکام خلع ید و رفع تصرف بازگردانی شده است.
رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در شهرستان لنده در ادامه به روند بررسی و رسیدگی به پرونده های کیفری در دادگستری لنده اشاره و گفت: سرقت وضرب و جرح عمدی, 38 درصد کاهش و 19 درصد کاهش در سطح شهرستان داشته است.
بازیار با اشاره به روند برخورد قاطعانه با قاچاق مواد مخدر در لنده افزود: قاچاقچی عمده در سطح شهرستان وجود ندارد ولی مصرف کنندگان مواد مخدر چه صنعتی و سنتی رو به افزایش بوده که این امر گزارشات حوزه مصرف مواد مخدر را 20 درصد افزایش داده است.
رئیس دادگستری شهرستان لنده در ادامه به اهداف دادگستری شهرستان لنده اشاره و افزود: مبارزه با فسادهای اقتصادی و اداری و کاهش جرائم خشن و دسته جمعی از جمله اهداف دادگستری بوده که در این شهرستان در حوزه اقتصادی تاکنون پرونده خاصی نداشته‌ایم و در حوزه جرائم خشن تنها یک پرونده در حال رسیدگی است.
ارسال نظرات