خبرهای داغ:

یادمان ملاصدرای شیرازی در جوار دروازه قرآن احداث می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب طرح اولیه احداث و اجرای مجموعه بنای یادمان ملاصدرا در محدوده بوستان كوهپایه جنب دروازه قرآن و آرامگاه خواجوی كرمانی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۷۰۰۱
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
محمودرضا طالبان، نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امرو، ۳۰ خرداد در جمع خبرنگاران، شیراز را خاستگاه اندیشمندان و متفكران بزرگی نظیر سعدی، حافظ و ملاصدرا دانست و گفت: متأسفانه تا امروز نماد و یادی از ملاصدرا در شیراز نبوده است لذا طرح اولیه احداث و اجرای مجموعه بنای یادمان ملاصدرا در شیراز تصویب شده است.

وی افزود: اگرچه مجموعه تاریخی مدرسه خان که محل برپایی کلاس‌های حکمت و فلسفه صدرالمتألهین در شیراز بود، در دست مرمت و بهسازی است تا یادمانی از آن حکیم باشد، اما زنده نگاه داشتن نام بزرگان و مشاهیر در قالب فضاهای ملموس شهری با ظرفیت جذب گردشگر و وارد کردنشان به زندگی شهری به عنوان یک مسئله فرهنگی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

طالبان گفت: با پیگیری و بررسی‌های کارشناسی چندساله، طرح احداث بنای یادمان ملاصدرا تصویب و مقرر شد این یادمان در بخشی از محدوده بوستان كوهپایه در شمال شیراز اجرا شود.

نایب رئیس شورای شیراز با بیان اینكه بسیاری از مشاهیر شیراز آوازه جهانی دارند، گفت: برای بسیاری از نامداران شیراز برنامه‌هایی در گوشه و كنار ایران و جهان برگزار می‌شود اما شهر و خاستگاه و زادگاهشان خالی از المان‌ها و تندیس‌ها و یادمان‌های آنان است.

طالبان گفت: وجود جاذبه‌هایی همچون دروازه قرآن، آرامگاه خواجو و مجموعه حافظیه در محدوده ورودی شمال شیراز، باعث شد تا شورا پارك كوهپایه را برای اجرای المان حكیم ملاصدرا انتخاب كند.

به گفته نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، در کنار بنای یادمان، احداث سالن‌های همایش، آمفی تئاتر و گالری نیز در قالب مجموعه فرهنگی و هنری نیز پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها