معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان:

۳۰ نقطه ناایمن مدارس جاده ای ایمن سازی شد

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: ۳۰ نقطه ناایمن مدارس جاده ای ایمن سازی شد.
کد خبر: ۸۸۷۷۲۲۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛به نقل از راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان، ستارهاشمی اظهارداشت: گامهای موثری در راستای تحقق اهداف سازمان درسنوات گذشته برداشته شده ولی باتوجه به گستردگی این حوزه باز جای کار بیشتری وجود ددارد وی درادامه به معرفی عملکرد حوزه خود در سال گذشته وهمچنین اهداف و برنامه های سال ۹۶ پرداخت وگفت بیشترین  مشکلات این بخش فرا بخشی و فرا منطقه ای هستند.
 

هاشمی گفت: طی دوماهه نخست امسال با اجرای طرحهای ایمنی انجام شده و گشت نامحسوس محورها نسبت به دوماهه نخست سال ۹۵ شاهد ۱۱ درصد کاهش تلفات بودیم و با بررسی های انجام شده بیشترین تلفات مربوط به موتورسواران در محورهای روستایی است.

 

وی همچنین افزود: در سال گذشته تعداد ۳۰ مدرسه از نظر آموزش ترافیکی و۳۰نقطه به صورت فیزیکی ایمن سازی شده است که در بحث فیزیکی با نصب تابلو های هشدار دهنده، کفشک ها و خط کشی ها در محدود مدارس شناسایی شده انجام گرفت.

 

معاون حمل و نقل در ادامه گزارش خود گریزی مختصر به  بحث اضافه تناژ نمود و گفت: تعداد ۸ دستگاه باسکول در پاسگاههای پلیس راه استان مستقر گردیده و در سال ۹۵ تعداد ۵۲۹ تخلف که حدودا"با ۶۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سامانه ثبت گردیده است.

 

ایشان ادامه دادند که در بحث تلفات تصادفات کاربران جاده ای عابرین پیاده در سال ۹۵ نسبت به سال قبل شاهد کاهش ۴۰ درصدی بوده ایم که درجایگاه دوم کشوری و در بخش تلفات وانت بارها ۶ درصد کاهش داشته  که  جایگاه استان در کشور رتبه  ۱۹می باشدودر مجموع تلفات تصادفات درمحورهای مواصلاتی استان با ۵۲ نفر کاهش تلفات رتبه ۵ کشوری را دارا هستیم.

 

هاشمی افزود: در بخش تلفات ادوات کشاورزی باصد در صد کاهش تلفات جاده ای دارای رتبه اول کشوری هستیم اما متاسفانه در بخش تصادفات راکبین موتورسیکلت ها ۳۷ درصد افزایش در سال گذشته را شاهد بوده ایم.

 

هاشمی گفت: در حال حاضرتعدادسه  مرکز معاینه فنی فعال در استان وجود دارد که درسال گذشته تعداد صدور معاینه فنی ۱۲ درصد افزایش داشته است و در آینده نزدیک تعداد سه مرکز دیگر نیز راه اندازی خواهد شد.

 

وی اشاره ای هم به حوزه مسافر کرد و گفت: تعداد ۴۴ شرکت مسافربری در کل استان مستقر می باشدکه تعداد ۲۳ شرکت ویک شعبه از آنها در مرکز استان وجود دارد.

 

وی از ۴ درصد افزایش جابجایی مسافر در سال ۹۵ نسبت بمدت مشابه درسال جاری وهمچنین  ورودی پایانه مسافر از ۹۰ تا ۹۵ دستگاه در روز خبرداد.

هاشمی ابرازداشت: یکی ازمشکلات موجود درپایانه بار مسافر وجود دلالان و سود جویان بوده که اخیرا" با کمک و همکاری بسیارمناسب سازمان پایانه ها شهرداری و نیروی انتظامی این مشکل تاحدود زیادی مرتفع گردیده است.

ایشان ادامه داد : خوشبختانه کلیه ناوگان اتوبوس متردد دراین استان به سامانه  از شرکتهای مسافربری به سامانه سپهتن پیوستند ولی در بخش سواری کرایه با توجه به اینکه ۸۵ درصد سفرهای درون استانی با اینگونه وسائط نقلیه مسافری صورت می پذیرد متاسفانه با  فرسودگی ناوگان سواری کرایه روبرو هستیم.

معاون حمل ونقل گفت: در بخش ترانزیت افزایش ۲۷ درصد تناژ در دو ماهه اول سال ۹۶ داشتیم.

 ایشان اشاره کرد که نرم افزار تحت وب اینترنتی در تمام مراکز صدور پروانه تردد راه اندازی شده است و تعداد ۳۰۰ نماینده شرکت در استان ساماندهی شده است.

وی همچنین افزودند تعداد ۱۷ شرکت بین المللی در بندرعباس ثبت شده اند و ۶ شرکت منتظر درخواست و شروع بکار شدن آنها هستیم.

در بخش کالا  تعداد ۱۷۶ شرکت حمل و نقلی دارای پروانه فعایت  در استان وجود دارد که ازاین تعداد ۱۰۹ شرکت در بندرعباس به فعالیت خود ادامه می دهند .

وی همچنین افزود صدور بارنامه در سال ۹۵ نسبت به سال ماقبل آن ۱۳ درصد افزایش داشته است و ورودی پایانه بار بندرعباس که در سال ۹۵ تعداد ۸۹۸ هزار کامیون بوده است..

در بخش نظارت درون شهری به ساماندهی معادن ،کارخانجات و انبارها اشاره کرد و افزودند که با سه گشت به شناسایی شرکت هایی که خارج از ضوابط حمل بار میکردندپرداختیم که تعداد از متخلفین اهم از انبارداران ، دلالان شرکتهای حمل ونقلی  وتعداد ۵۰۰ بارنامه جعلی شناسایی وکشف شدند.

در ادامه باقر جوان مدیر کل ضمن خدا قوت به همه کارکنان این بخش گفت: بنده واقف هستم که کار در استان هرمزگان کاری بسیار دشوار و پرحجم می باشد و اگر کاری انجام می گیرد نشان از مجاهدت و تلاش کلیه کارکنان است و در استانی که پیشینه حمل و نقلی دارد باید گام های بلندتری درراستای ارتقاء امنیت جاده ها برداشته شود که همگان از  تاثیر ات آن بهره مند گردنند.

ایشان به مسئله ایمنی جاده ها که  مهمترین مبحثی است که با جان انسان هاسروکار دارد اشاره نمود وگفت :  جاده ها باید ایمن باشند تا استفاده کنندگان بتوانند سفر ایمن وخاطره انگیزی را برای خود وخانواده هایشان رقم بزنند وجهت به ثمر نشستن اهداف این کار می طلبدتمام واحدها وحوزه ها  در زمینه ایمنی، زمینه رادر بدو حرکت آماده کنند که راننده بتواند با خیال راحت تری درجاده  ایمن براند .

وی اظهار امیدواری کرد که ان شاءالله با تدابیر وراهکارهای تخصصی ومنطقی بتوانیم شاهد روزی باشیم که حتی یک قطره خون در جاده های استان ریخته نشود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان هرمزگان درادامه این جلسه افزود : استان هرمزگان یک استان استراتزیکی است که کل کشور رااز نظر  اقتصادحمل و نقلی که یک مقوله بسیار مهم است  تحت تاثیر قرار می دهد .حمل ونقل همیشه  یک حرکت پشتیبان جهت جذب نیروهای انسانی  واشتغال زایی ملت شریف ایران  بشمار میرود  که باید سعی شود رضایتمندی عالی نتیجه این مجاهدتها وتلاشها گردد وبی شک  حساسیت بخش حمل و نقل در تمام امور زندگی انسانها مشهود است و باید کوچکترین نارضایتی ها را بررسی و رصد گردد.

ایشان افزود: همسو شدن کارکنان با مدیریت موجب پیشرفت بیش از پیش می شود و هر جایی که د و نیاز به تغییر روند باشد باید روشها را عوض کرد چون باید به توانمندی نیروها ایمان داشته باشیم

این مقام مسئول افزود جهت پیشبرد اهداف کلان اداره کل  آماده پذیرفتن راهکارهای جدید هستم زیرامعتقدم  با استدلال و منطق مناسب می توان به راهکارهای تخصصی بهتری دست یافت .


ارسال نظرات