معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان:

لزوم رونق اشتغال بهره برداران منابع طبیعی با تسهیلات کمیته امداد

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان بر لزوم رونق اشتغال بهره برداران منابع طبیعی با ارائه تسهیلات کمیته امداد تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۷۷۲۳۰
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛به نقل از منابع طبیعی هرمزگان، مجید پوربلیغی در نشست مشترک با معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی و کارشناسان اداره جنگل و مرتع اداره کل  افزود: از اواخر سال گذشته فرصتهای شغلی مناسبی در زمینه بهره برداری از مراتع ،جنگلها و و بیابان ایجاد شده است که توزیع ۵ دستگاه عرق گیری گیاهان دارویی در  بین بهره برداران مراتع استان و تولید  روزانه حدود ۳۵ لیتر عرق انواع گیاه دارویی از جمله فرصت های اشتغالزایی است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم توانسته ۳۰ موقعیت شغلی ایجاد کند.

وی افزود: با حمایت اداره منابع طبیعی در شهرستان رودان یک دستگاه بوجاری و تی بگ جهت فراوری و جداسازی گیاهان دارویی برای جلوگیری و از خام فروشی محصول و ایجاد شغل خریداری شده است تا محصولات در خود استان بسته بندی و صادر شود و دمنوش های گیاهی برای اولین بار در خود استان تولید شود.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان به بادام کوهی به عنوان یک گونه جنگلی منحصر به فرد اشاره کرد و گفت: رویشگاه این گونه بیشتر در شمال استان هرمزگان است و در ارتفاعات رشد می کند در گذشته  بذر آن توسط اهالی روستا جمع آوری شده و خام فروشی شد که با حمایت و آموزش های لازم اداره منابع طبیعی در بعضی از نقاط استان بذر این گونه شیرین سازی شده و با قیمت قابل توجهی روانه بازار می شود و  روغن آن نیز استخراج و بسته بندی می شود.

پوربلیغی افزود: بهره برداران منابع طبیعی را می توان در قالب شرکتهای منابع طبیعی تحت حمایت قرار داد تا وظیفه احیا را در کنار بهره برداری از طبیعت داشته باشند و این مهم نیازمند توجه و کمک کمیته امداد و پرداخت تسهیلات در زمینه های مختلف منابع طبیعی به آنهاست.

خسروانی معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:تهسیلات امسال کمیته امداد به همت دولت دوبرابر افزایش یافته و حدود ۳۷ میلیارد تومان در سال جاری است که این  تسهیلات بدون بهره در اختیار مددجویان قرار می گیرد تا مشکلی از لحاظ باز پرداخت نداشته باشند.

وی در خصوص شناسایی افراد فعال در زمینه منابع طبیعی گفت : کارشناسان منابع طبیعی با کمک شوراها و دهیاران مناطق مختلف استان لیستی از افراد جهت حمایت و پرداخت تسهیلات ارائه کنند تا با بررسی و کسب مجوز افراد از اداره منابع طبیعی تسهیلات از طریق کمیته امداد به آنها پرداخت شود.

خسروانی گفت: این تسهیلات می تواند در زمینه هایی مانند بسته بندی فرآورده های مرتعی و جنگلی، روغن گیری، جمع آوری و تولید نهال به بهره برداران  پرداخت شود.


ارسال نظرات