در سه ماهه اول سال:

افزایش ۲۷درصدی تصادفات در جاده اردبیل-مغان

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت : در سه ماه اول امسال کاهش تعداد تصادفی فوتی در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.
کد خبر: ۸۸۷۸۵۸۱
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت فتاحی در نشست با اصحاب رسانه گفت : علارغم کاهش تصادفات در جاده های استان ولی با افزایش ۲۷درصدی تصادفت در جاده اردبیل مغان در سه ماه اول سال جاری مواجه بودیم.

وی گفت : در سه ماه نخست سال گذشته ۳۳فوتی و ۳۷متوفی در استان ثبت شده و این تعداد در سال جاری کاهش پیدا کرده و به ۲۵فوتی و ۲۷متوفی رسیده است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل به تردد خودروها هم اشاره کردو گفت : در سه ماه اول سال گذشته ۳۶۶هزارو ۴۸تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده امادر سه ماه اول امسال تردد به ۳۹۲هزارو ۸۳۲مورد افزایش یافته است.

فتاحی به کاهش تصادفات در تمام محورهای مواصلاتی استان اردبیل اشاره کرد و گفت : فقط در محور اردبیل مغان طی سه ماهه اول با افزایش مواجه بودیم که متاسفانه ۱۴نفر جان خود را ازدست دادند.

وی گفت : طبق آمارها خودرو های سواری بیشترین تصادفات به علت تخطی از سرعت مطمئنه و واژگونی را بخود اختصاص دادند.

رئیس پلیس راه استان گفت : از سال ۹۳ تاکنون به صورت پیوسته در محورهای مواصلاتی کاهش تصادفات را داشتیم و در سه ماه اول امسال رتبه اول کاهش تصادفات را محور پارس آباد- مشگین شهر بخود اختصاص داد ودر رتبه های بعدی محور اردبیل- آستارا با کاهش ۷۵ درصدی در رتبه دوم قرار گرفته همچنین محور گرمی - بیله سوار با کاهش ۴۰درصدی و اردبیل -سراب و اردبیل مغان هم مثل سال گذشته بوده است .

فتاحی گفت :۷۶درصد تصادفات در روز اتقاق می افتد و بیشتر ین بازه زمانی تصادفات بین ساعت ۱۲ظهر تا ۴بهدازظهر اتفاق می افتد و این بخاطر خستگی رانندگان عزیز است.

وی گفت :با شروع تابستان عملیات تابستانی پلیس راه نیز شروع می شود و از اول تیر ماه تا اول مهر ماه در محورهای پرتردد تفرجگاه ایجاد می شود.

فتاحی به کاهش تصادفات در روز جمعه اشاره کرد و گفت : به علت بیشتر کردن پرسنل ها در جاده های استان تعداد تصادفات در روز جمعه کاهش داشته و بیشترین تصادفات روز سه شنبه به ثبت رسیده است.

ارسال نظرات