با حضور شاعران برجسته؛

برگزاری شب شعر منطقه ای در خاتم

نخستین شب شعر و شروه خوانی منطقه ای با حضور 32شاعر از استان های فارس، کرمان و یزد، شامگاه سه شنبه به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاتم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۹۴۵۷
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، رئیس اداره فرهنک و ارشاد اسلامی خاتم در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه شب شعر و شروه منطقه ای با هدف شناخت و تبادل اندیشه و اشعار شاعران برگزار شد افزود: دراین آیین، شاعران به قرائت آثار و تازه سروده های خوددرموضوعات دینی ، مذهبی، عید سعید فطر و بخش آزاد پرداختند.

اسدالله نجفیان اظهار کرد:مردم شهرستان خاتم از ذوق و قریحه شعر بسیار بالایی برخوردار هستند و شاعران بزرگی همچون استاد لاری پور را پرورش داده و می طلبد تا با برگزاری چنین مراسمی ضمن آشناسازی و معرفی شاعران شهرستان با دیگر شاعران به تبادل اشعار با آنها پرداخت.

وی خاتم را مهد خرده فرهنگ های گوناگون نامید و یادآور شد: این خرده فرهنگ ها موجب شده شاعران شهرستان با تاسی از آن آثار زیبا و متنوعی را خلق کنند.

در ابتدای این نشست بخشدار مرکزی خاتم، پایه و اساس توسعه هر کشور را توسعه فرهنگی نامید و تاکید کرد: توسعه فرهنگی باید در صدر برنامه های تمام دولت ها و جوامع باشد.

محمد کاظمی نسب گفت: شاعران در بروز انقلاب ها نقش بسیار بسزایی داشته اند و بسیاری از آنها به روشنگری مردم پرداختند و مباحث فرهنگی را به عنوان یک اصل در آن زمان بیان کرده اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه مسائل فرهنگی در جامعه کمرنگ شده است و بودجه هایی که در اختیار بخش آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرد نمی تواند تامین کننده نیازهای این بخش باشد.

وی اظهار داشت: در ادبیات شعر باید فرهنگ بومی و محلی مورد توجه قرار گیرد و به آن توجه کافی شود.

کاظمی نسب افزود: آنچه که امروز باید در کشور ما مورد توجه قرار گیرد بها دادن به افرادی است که در بخش های توسعه فرهنگ فعالیت می کنند و قدردانی از آنها است.

در پایان این مراسم با اهدای تندیس از برترین های این آیین تجلیل شد.

ارسال نظرات